/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Mobilepay for forening.
Fra : Moggi
Vist : 381 gange
500 point
Dato : 03-10-19 22:44

Hej..
Jeg er kasserer i en forening/klub hvor jeg godt kunne tænke mig at kunne betale visse udgifter via Mobilepay.

Jeg har IKKE brug for at der skal kunne indbetales kontingenter via Mobilepay.
Mobilepay skal udelukkende bruges til at betale for foreningens udgifter.

Er der nogle gode forslag til hvordan jeg får dette op at køre, når jeg helst ikke vil blande min private Mobilepay/pengesager ind i det?
Bedst og Billigst..

Jeg har selvfølgelig adgang til foreningens konto via netbank og har et tilhørende NemId.

Hvis der skulle være en der har erfaring med ovenstående, kunne jeg også godt tænke mig at høre lidt om hvordan du håndterer bilagene/kvitteringerne (til regnskabet) når du har betalt med Mobilepay..

Mvh. Moggi.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 510 point
Dato : 03-10-19 22:49

Hvis du / foreningen har et Dankort/ visa ...du kan jo koble flere kort ind i din Mobil Pay, og så vælge det kørt du skal betale fra. Det kræver præcision og omhyggelighed, da du jo ikke skal have tingene blandet sammen. Ellers er banken den bedste at spørge...

Selv har jeg kort til lønkonto og et til min budgetkonto og kan bruge det som det nu skal passe..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-19 23:33

Jeg ville have givet samme svar som "Tordenkalven".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-19 00:57

Når du betaler med mobilpay fra foreningens konto, vil det kunne ses af kontoudtoget. Det er så dit eneste bilag.
Vi skal til at vende os til at regnskabsbilag ikke nødvendigvis skal være på papir.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-10-19 09:19

Man kan da bare udskrive transaktionen.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 04-10-19 23:20

Jeg lukker tråden med point til Tordenkalven.
Åbner en ny med point til transor.. Så kom og hent dem..

Tak for svarene.. Det hjalp mig rigtig meget på vej.. Havde ikke tænkt den med at der kunne tilknyttes flere kort..

Tak.

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 04-10-19 23:21

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-10-19 23:31

Godt med noget " vidensbyt"