/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
dokumentar, lysfænomener
Fra : warrior
Vist : 169 gange
100 point
Dato : 03-10-19 21:18

Hej
Jeg så for nogen få dage siden på en tv kanal lidt af en udsenselse på tv et program der viste et forunderligt naturfænomen om særligt himmellyset. Et fantastisk skue der blev forevist, og som blev debatteret af en person der havde optaget scenariet. Jeg mener det var i USA et sted, men er ikke helt sikker. Jeg håber den er på nettet endnu, så jeg kan se det hele. Hvis nogen ved hvor den ligger er jeg taknemmelig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-19 00:51

Prøv at læse her.
https://videnskab.dk/naturvidenskab/elvere-blaa-jets-roede-feer-disse-vilde-faenomener-skal-dansk-rumprojekt-studere

Det kan være at det er et andet lysfænomen du har set om. Så må du forklare nærmere.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 04-10-19 15:55

Tak for svar.
Det var et interessant link som jeg vil studere nærmere.
I tvudendelsen, som jeg kun så lidt af, skulle lysscenariet det pågældende sted, skifte ret ofte. Et fantask flot skue. Jeg søgte lidt på om det var under udsendelserne "Når vejret går viralt", men programmet må have heddet noget andet. (For ca. en uge siden.)

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 04-10-19 16:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for svar og det interessante link.
Jeg har prøvet at finde udsendelsen, som var for ca. en uge siden, på dr's programmer. Ledte lidt efter om det var i en af udsendelserne "Når vejret går viralt", men det ser det ikke ud til.