/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Gummifuge i skibsdæk
Fra : 3xh
Vist : 3351 gange
50 point
Dato : 18-12-01 00:53

Er der nogen der kan anbefale materiale til gummifuger i skibsdæk, evt. priser, forhandler, anvendelse og hvilken lak der kan anvendes ovenpå fugerne.

v.h.

3xh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 11:18

"3xh" <3xh.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1tvT7.11537$z4.1284268@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan anbefale materiale til gummifuger i skibsdæk, evt.
> priser, forhandler, anvendelseog hvilken lak der kan anvendes ovenpå
> fugerne.
>
Sikaflex har et produkt til nådning (hyldevare hos diverse
udstyrsforretninger.)
- man lakerer vel normalt ikke et skibsdæk (teakdæk)?

hilsen Jens Skov

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-01 23:39

Sidste vinter nådede jeg hele mit dæk om. Jeg brugte SIKAFLEX. Egenskaberne
er jeg udmærket tilfreds med og der kan udmærket lakeres oven på dette.

Jeg vil ikke anbefale at man lakerer dækket. Det bliver man højest
sansynligt ked af. Lad dækket være som det er og brug i stedet brun sæbe
eller sæbespåner blandet så fedt du kan i en spand varmt vand. Køb dig feks.
en gulvskrubbe og skær den af i bredden så du kan komme til i alle
krinkelkroge. Skrub kun på tværs af træets årer så du ikke risikerer at
skrubbe veden op af træet.

Jeg kan råde til, at man checker priser forskellige steder, da den varierer
en hel del. Der skal også bruges en primer. Den er halvdyr, men man må IKKE
undlade, at bruge denne.

Forbrug til min Bandholm 26 var 19 patroner.

Check feks. priser hos Holbæk Bådcenter.

--
Med venlig hilsen

Gunnar Holm.

Godkendelse af svar
Fra : 3xh

Dato : 21-12-01 16:26

Tak for svaret GUNNAR HOLM.
Grunden til lakeringen er, at det skal laves i et stuegulv.
God Jul