/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan ikke opdatere adgangskode i Outlook
Fra : Lincoln1242
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 16-09-19 21:03

Jeg fik en besked om at nogen havde forsøgt at logge på min Google konto via en app, der ikke kom fra Google, og jeg blev rådet til at ændre min adgangskode - hvilket jeg nu har gjort.

Nu kan Outlook dog ikke længere synkronisere med min Gmail, hvilket sikkert skyldes den ændrede adgangskode. Jeg får denne fejlmeddelelse i Outlook:

"Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for xxxxxx@gmail.com.' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for xxxxxx@gmail.com i Outlook. Fejl! Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'"

Jeg har forsøgt inde i Outlooks kontoindstillinger at opdatere adgangskoden, både via "Opdater adgangskoden", via "Indstillinger for kontonavn og synkronisering" og via "Serverindstillinger" - men det fejler. Outlook svarer:

"Der opstod en fejl. Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke gemme dine kontoindstillinger. Prøv igen"

Outlook vil tilsyneladende ikke acceptere den nye adgangskode.

Så vidt jeg kan se, så er de øvrige indstillinger uændret på hhv. Google-kontoen og i Outlook. Men der er jo virkelig mange parametre, især på Google-kontoen, der kan vælte læsset.

Hvor skal jeg ende og begynde?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-19 07:55

prøv med glemt adgangscode

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-09-19 09:16

Kan du logge ind på gmail i en browser med din nye kode?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 17-09-19 10:05

jeg er kommet frem til, at det skyldes at jeg på Google-kontoen under Sikkerhed" skal "tillade mindre sikre apps" for at Outlook kan hente mails/synkronisere med Gmail. Google anser åbenbart Outlook for en "mindre sikker app". Før jeg fik sikkerhedsunderretningen mener jeg ikke at jeg havde tilladt disse "mindre sikre apps" i indstillingerne, og da virkede det fint.

Kan det være Google, der har skærpet sikkerheden? Jeg er jo ikke helt tryg ved at have lukket op for alle mulige andre usikre apps. Spørgsmålet er, om jeg så skal opgive at bruge Outlook sammen med Gmail

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-19 10:06

Google mail bør være en "imap" mail.

I alle mailprogrammer som bruger samme gmail, skal der logges på med den nylavede kode/password.

Et godt sted at starte er her:

www.google.dk
log on med gmail og ny kode

Og så logge på de andre mailprogrammer med samme kode

Så bør de kunne snakke sammen igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-19 10:41

Google og Microsoft (outlook) er i krig, og bruger os som krudt og kugler.

Selv den nye windows 10s accepterer hverken Google chrome eller Firefox.

Jeg har ikke afprøvet om en ny gmail vil acceptere det gratis mailprogram Thunderbird.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-09-19 12:43

Du skal bare gå ind på https://myaccount.google.com/lesssecureapps og tillade brugen af mindre sikre apps.
Windows 10s acceptere ikke andet en app fra Windows Store. Man kan ikke installere noget på Windows 10s.