/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Krævende.
Fra : Mosebaek
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 10-09-19 12:25

Èn ting er, at mange ældrer sidder for "lud og kold vand", og mere eller mindre affinder sig med hvad skæbnen nu byder dem. Men der er eddermame også nogle, der fuldstændig har misforstået "ældre omsorg".
Ikke at sige til, hvis yngre mennesker, der ser og hører om sådan et tilfælde tænker: De gamle er sku godtnok krævende. Hun er ikke ligefrem et eksemplarisk eksemplar, for ældresagen:

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/jeg-vil-selv-bestemme-hvor-jeg-handler

Jeg kan ikke finde deres mail adresse, ellers havde jeg sendt hende et par "venlige" ord. Jeg harmes, på skatteydernes vegne. Af filmen at dømme, har de nu nok selv midler til at betale for vare udlevering. Hun ligner nu også en, der godt kan tåle en kortere sulte strejke.
Men hvad mener i, er det mig der er helt galt på den. (Er selv i samme alders kategori).

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-09-19 13:01

Ja ja ja, der er vel selvbestemmelse i vores land, og det er jo altid dem der råber højest der bliver hørt.
Problemet er jo trods alt ikke så stort, fruen kan jo heldigvis selv bestemme hvor hun vil handle og Rema 1000 har jo også en udbringningsordning, så hun er jo ikke nødt til at bruge kommunens hjælp.

Det tales der jo meget belejligt ikke noget om, så var der jo ingen historie at fortælle om.
Men nu fik de da en historie ud af det på den lokale TV station...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-19 13:41

Jeg er nu næsten sikker på, de selv har henvendt sig til tv midt-vest, for om muligt at få lidt medynk. Selvom det modsatte skulle være tilfældet, er det utroligt at de vil udstille sig selv på den måde. Det er jo en ren og skær luksus problem.

Jeg tror ikke de får særlig meget sympati. Men det er en god reklame for Rema-1000.
De fleste ældre, hjælpeløse mennesker, vil nok være glade for kommunens nye service.

Nogle er bedre til at malke det offentlige, end andre.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-19 14:22

Der er ikke mindre end 284 kommentarer lige nu på facebook
https://www.facebook.com/tvmidtvest/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-19 14:37

Tak katekismus. Den vil jeg lige kigge på lidt senere. Lige nu skal jeg på en lille indkøbstur, med konen. Ved hjælp af krykker, og en indkøbsvogn, som støtte.

Konen ligner en lommetyv, når vi går: Hun har gerne den ene hånd i min baglomme, for at holde balancen. (Meget dårlige ben). Så vi er et syn for guder.

M.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-19 15:13

Kære Mosebaek: Om Rema (hvor jeg handler af og til) har det på hylderne, tvivler jeg meget på, men der hvor du og konen handler, har de det åbenbart: HUMOR.
Damen skulle skamme sig - det er ikke mere end et par dage siden, at en anden kommune var årsag til noget virkelig skammeligt: den udviklingshæmmede unge mand, der for at kommunen kunne spare, skulle flytte fra sit bofællesskab til egen bolig.
Mange - hvis ikke alle - af disse sikkert nødvendige besparelser er - og her må man undskylde mig for at trække en af mine kæpheste af stald - affødt af de årlige 32 tusinde millioner, som vi har i underskud på uindbudte gæster fra de varme lande.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-19 22:52

Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive. I Fredericia kommune har man en opsøgende person, som hvert år skriver til ældre mennesker om de har brug for hendes hjælp. Hjælp til hvad? Har man virkelig brug for hjælp, får man det jo ikke.
Vi kan heldigvis klare os selv, men hvad er meningen med denne omsorgsmedarbejder? Jeg er irriteret over at hun beder om svar, får hun ingen svar via borgerservice mailen vil hun ringe.
Måske skulle jeg sige jatak til et besøg, så vi kan få afklaret, hvilken hjælp hun i grunden vil og kan tilbyde os.
Ingelein "........ vi er 78 og 83 år.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-19 09:28

Vi har den samme "omsorg", her i Thisted kommune. Hun har været her een gang. Det var da en venlig dame. Men hun pointerede da også, at hun ikke kunne bevilge os nogen hjælp. Men hun kan måske lægge noget pres på rette vedkommende, skønt jeg tvivler. Hun har skrevet igen her i sommer, men vi har ikke svaret. Når man hører om, hvilken "hjælp" andre ældre får, tror jeg ikke der er meget at hente.

Vi er jo nok for ydmyge. Desværre er det jo sådan, dem der skriger højst, bliver først hørt. Jeg håber så ikke det gælder for hende Holstebro primadonnaen.

Jeg havde en positiv oplevelse i går: Ny kørekort der gælder i 15 år. (Så ser vi igen til den tid).
Igen en underlig ordning: Jo ældre man bliver, jo længere kan man have kørekortet, uden helbreds undersøgelse. Efter logikkens lov, burde det være omvendt. Men jeg er godt tilfreds.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-19 10:25

Ja, jeg har intet kørekort, så jeg er på den, når gemalen ligger på sygehuset enten i Kolding eller i Vejle. Begge steder er der langt til bus og tog i begge ender af rejsen. Da min mand en sen aften blev indlagt i Kolding, havde jeg valget mellem at overnatte på et hotel i nærheden, eller for de samme penge at køre taxa, for jeg skulle jo tilbage igen dagen efter. Ude foran sygehuset stod en taxa, som kørte flexture, men han måtte ikke køre over kommunegrænsen ifølge en politisk aftale.
Nu har jeg været ansat i en organisation Trekantområdet Danmark bestående af 8 kommuner i tæt samarbejde om alle mulige ting, men at flexture skulle stoppe ved en kommunegrænse ?
Jeg for til tasterne straks næste morgen kom desværre også i avisen.... noget for noget....
men der kom noget godt ud af det og nu kan jeg og andre i min situation køre over kommunegrænsen.
Så noget godt kan der komme ud af at råbe op. Af og til kommer der nogen og takker for at jeg gad råbe op.
https://frdb.dk/fredericia/Formand-Vi-har-spurgt-ind-til-flexture-ordning-for-flere-maaneder-siden/artikel/94387
Ingeborg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-19 10:49

Hvis (hvad jeg tror) det er dig på billedet, må jeg komplimentere. Ligner en på højst 50 år.

Citat
Så noget godt kan der komme ud af at råbe op. Af og til kommer der nogen og takker for at jeg gad råbe op.

Jo, men dit "opråb" er jo også med saglig og fornuftig indhold. I modsætning til hende skrigeskinken fra Holstebro, der åbenbart tror hun kan true kommunen til at give hende særbehandling. Hendes krav er jo helt ude i hampen.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-19 11:12

Ja, ja Mosbaek efter en søvnløs nat og mand på sygehus med uafklaret diagnose + alt det bøvl med at komme hjem midt om natten er jeg da glad for din kompliment. Fotografen var der tidligt, så artiklen kunne komme i avisen om eftermiddagen. Som du kan se, er der ikke en gang et busskur på den strækning mod Kolding, som går over flere små byer/flækker.

Ja, damen i Holstebro skulle skamme sig og tænke på mennesker der må sulte af nød! Sultestrejke forat spare måske 100 kr om måneden? Hun må da være glad for at få købt ind overhovedet. Den mulighed findes vist ikke i vores kommune.

Med hensyn til omsorgsdamen gad jeg nok vide, hvad gavn hun gør. Er det ikke sundhedsvæsnet der kontakter kommunen for personer, som ikke kan klare sig selv?
Ingeborg
.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-09-19 15:57

Og når der skal råbes op, så koster det DD et klip i kørekortet for at bruge mobiltelefonen under kørsel.
Det var på tide, nu mangler vi bare samme straf for manglende sele.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-19 15:25

Denne sommer blev den 9. varmeste nogensinde. Ca. 1 grad koldere end 2018.
Dejligt, jeg elsker varme somre, det er unægteligt bedre end kolde somre.

Men !

Det er værd at bemærke, at det var tæt på august kulderekord på Grønlands indlandsis.
På DMI´s tal for temperaturrekorder på toppen af indlandsisen, stationen "Summit". Kan vi se at augusts temp var - 39,6 gr C.

Det har I sikkert hørt og set igen og igen via TV2Fake News, DR1 og 2, læst om i div. papiraviser, hvor den ene dommedags artikel afløste den anden. Ja selv den lille højtuddannet indenfor klimavidenskab, Nobelpris-kandidat, den 16 årige klimaekspert fra Sverige, har rådet folk til ikke at gå i panik over det. Det var et så stærkt statement, at selv SF'eren, Margrete Auken måtte aflevere en stående applaus til den lille messias fra Sverige.

H.C. Andersens eventyr, Kejserens nye klæder kommer mig ihu igen og igen............

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-19 16:23

.......og er du ikke så rar at åbne din egen klimadebat?
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-19 16:29

Jow da, men jeg troede det var small talk det her

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-09-19 18:58

Mine gode Kaptajn, du mangler lige at oplyse at i løbet af den forgangne vinter blev der registreret over 1300 kulderekorder i USA. Det har diverse nyhedsmedier vel oplyst?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-09-19 20:39

Sandt nok er det Smalltalk, og heller ingen straffe mission herfra. Men man kan måske nok sige, at de to hjul er på vej ud i rabatten.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-19 16:15

Citat
Sandt nok er det Smalltalk, og heller ingen straffe mission herfra. Men man kan måske nok sige, at de to hjul er på vej ud i rabatten
Okay, jeg skal nok lukke skuffen.

Hvis jeg lige må ha' lov til at komme med en bemærkning til Urias som skriver:
Citat
du mangler lige at oplyse at i løbet af den forgangne vinter blev der registreret over 1300 kulderekorder i USA. Det har diverse nyhedsmedier vel oplyst?
Jo jo, det var jeg godt klar over, men jeg forstår ikke at div. fakenews har været total tavs omkring rekorderne.

Til Mobaek.
Tak for ordet og jeg lukker af i denne tråd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-09-19 17:15

Citat
Tak for ordet og jeg lukker af i denne tråd

Du er da stadigvæk meget velkommen, med kommentarer. Men misforståelser, står jo i kø, når man udtrykker sig på skrift.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-19 19:40

Tak tak, Mosebaek.

Mht tråden har jeg svært ved at ha nogen som helst mening om den ældre dame er krævende..? Eller om kommunen bare er ud i nogle spareøvelser. Hvad er det der gør, at kommunen har valgt de to forretninger der handles i - og fravalgt Rema 1000, som forøvrigt er en prisbillig forretning.

Der må være masser af tiltag som kommunen kan spare penge på -, f.eks på tolkebistand til "flygtninge" osv... osv... jeg er 100% på, at hvis jeg rigtig gik i dybden vedr. Holstebro kommune ville jeg finde masser af kroner som bliver brugt til unødvendige ting

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-19 11:14

Tak for svaret lgs. Ja, jeg mener islam er menneskehedens største trussel. Værre end klima ændringer.
Om damen stadig ta`r føde til sig, ved jeg ikke.

M.