/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Der står ikke i servitutter
Fra : creamcheese
Vist : 156 gange
100 point
Dato : 08-09-19 20:41

Jeg har boet på en landejendom i mange år, og i år har jeg fået at vide at jeg skal reparere nogle drænrøre som ligger under mine marker, grundet oversvømmelse længere op ad vejen på en andens ejendom. Før kommunen kontaktede mig i år, vidste jeg ikke at der er noget som hedder vandløbs loven, og jeg vidste heller ikke at der ligger drænrøre under min jord som jeg er ansvarlig for at vedligholde. Der står ikke noget om det i mine servitutter. Er det egentlig lovligt? Jeg købte ejendom for over 20 år siden, kom fra storbyen....havde troede at man er forpligtede til noget hvis det står i servitutterne, ellers ikke.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-09-19 21:01

Nej, nej. Der gælder også love og regler, herunder vandløbsloven, blot for at nævne en af dem, der er mange flere.

Det er langt fra alt, der står i servitutter, der står kun det, der er specifikt gældende for den pågældende ejendom.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-09-19 15:45

Det er jo også lovligt at Ive dig en bøde for at parkere ulovligt, selvom du ikke endte reglerne på stedet