/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Samhandel -verdensplan
Fra : ingelein
Vist : 311 gange
50 point
Dato : 08-09-19 12:16

https://www.dr.dk/nyheder/penge/handlen-mellem-usa-og-kina-lider-under-toldkrig

Jamen, hvad forventer vi, når alle skriger på at vi skal nedsætte forbruget og dermed nedsætte at klimaet går agurk.
Hvordan kan man forvente en nedgang uden at producere mindre. Og især de billionvis af unødvendige ting, som andre verdenslande, inklusive Danmark får fremstillet i Kina og flere andre lande med billig atbejdskraft.
Hvad vil man måle på? Måske er højere priser eller toldsatser et middel til at nedsætte det unødvendige forbrug?

Jeg er absolut ikke Trump tilhænger.... så ingen får noget galt i halsen her.
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-09-19 13:06

Meget i livet er jo kun vilkår...

I 70erne, vidste vi ikke, at det var umuligt at have et liv, uden en smartphone....

50 erne var det naturligt at dele en fastnettelefon mellem mange hustande...

Der er heldigvis ingen der dør af en handelskrig, men af og til er det sundt at få renset luften.

Dem der vokser op nu, ved ikke at verden var anderledes for mange år siden, og må overtage jorden som et vilkår. Skulle jorden ende som en gold planet, er den jo ikke den eneste i verdensummet der er ubeboet... Og hvis det sker, bliver jeg alligevel ikke den der lukker og slukker.

Alt alle går og hidser sig op over Co2 og Klima, kan jeg ikke tage alvorligt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-09-19 18:28

Benjamin.Hansen................så ligeglad i begge ender? Hverken børn eller andres fremtid at bekymre sig om? Du må være nær de 100 år med den indstilling.
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-09-19 18:35

Hvad "kandu" ændre ved at øffe over andres indstilling, andet end at det giver dig lidt "like" opmærksomhed?

Der har været handelskrige før...

Der har været koldkrig imellem Øst og vest...

Der ar været IS tid på jorden, får mennesker begyndte at kloge sig på CO2. Der er brænde i skove, som udleder mere co2 end, danskerne kan gøre forskel på at spise kylling eller ko...

Meget af det vi kloges på, for at gøre os selv bedre end de andre, gøre lige så meget forskel som at tisse i vesterhavet kontra østersøen...

Du og jeg ændre intet ved at skælde hinanden ud på en side som denne...

Men, forsøget på at gøre os selv bedre er da sikkert hyggeligt nok...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-09-19 02:44

Beklager "lille Inge", som du kalder dig, hr Hansen har fuldstændig ret.

Det eneste, der kan forbedre balancen, er at sænke fertiliteten i lande, der ikke kan brødføde/beskæftige sine egne.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-19 08:03

I har jo begge misforstået artiklen. Alle snakker om at vi har et overforbrug af næsten slt og sær os i de rige lande. Så forklar mig lige, hvordan man kan blive ved med at booste nationaproduktet fra år til år og SAMTIDIG drosle forbruget. Det er da fordi ingen er villig til at give afkald.
Jeg er kun enig i at man i visse lande skulle slå knude på en vis legemsdel på den mandlige del af befolkningen.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-19 08:04

Ps. Jeg lever fint uden smartphone på mig. Den er tændt ca. 1 time om måneden.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-19 11:14

Ja, jeg ved jeg er en dårlig samfunds borger. For jeg er absolut ikke med til at højne DK`s vækst = forbrug. Vækst vækst vækst. Jeg får efterhånden røde knopper af det ord. Som født i 1942, mener jeg at have en vist overblik over, hvordan samfundet har ændret sig, efter min mening, i et meget uheldig retning.

Okay, vi kan til dels, "undskylde" os med, at så liden en land, er stærk præget af det store udland. Men jeg græmmes over nutiden, når jeg tænker tilbage til 50`erne. Dengang havde man ære og selv respekt. Klarede tingene med små midler...fik fingeren ud, når det virkelig gjaldt. En skam så stor, hvis man måtte ty til Sognerådet. I dag: Hvor meget kan jeg røve det offentlige for. Jo mere des bedre.

For at vise min foragt for dagens materialisme, og for at provokere lidt:
Konen er 71 år. (Har kendt hende i snart 50 år). Står ikke umiddelbart foran udskiftning. Bilen er 15 år. Her tænkes heller ikke på udskiftning. (Billig kørsel).

Og så er vi fremme ved befolkningens helt store omdrejningspunkt: Gæt engang. Genstanden findes nok kun i tre eksemplarer, teknisk museum, el museum, og et hos mig. Heller ikke påtænkt udskiftning. Og for at spare jer for et museums besøg, vil jeg ganske frivillig, forevige den her.

https://ibb.co/gTNwNNK

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-19 11:33

Jamen hr. Mosebaek, så er vi jo allerede to oldtidslevninger . Vores 59 års fødselsdag nærmer sig med hastige skridt. Og vi blev gift med den eneste ene i en ung alder. Bilen kan til gengæld kun klare 12 år. En mobil, der ligner din ligger i skuffen og det kun fordi det er så nemt at betale med Mobilpay og æggemanden skal ha’ kontanter. Kold og kontant kan børnebørnene også få et bidrag ad den vej. Sidste år måtte jeg i 3! Banker i to byer før jeg fandt en med kontanter.
Hvor er vi heldige vi to at vi ikke har brug datingsites eller Tinder! Stakkels gamle kvinder der er på jagt efter en mand...... Med et båthorn ....... gud fri mig vel for en masse tingeltangel de lever i. Der er jo slet ikke plads til en mand. ..... på verdensplan
Ingelein ..... totalt afsporet fra emnet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-09-19 11:36

Altså det er 59 års bryllupsdagen .skrev fødselsdag fordi det er den der lige er skrevet invitationer til..... 79 år. Tidligt forelsket , tidligt gift, aldrig fortrudt.
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-19 11:51

Mit indlæg er vist også skudt en hel del forbi, spørgsmålets karakter.
Er nok ikke altid videre diplomatisk, her på Kandu.

Er slem til at forløse mine tanker på skrift. Så hvis jeg har glemt, hvad jeg ikke kan huske, kan jeg jo altid...........

M.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-19 08:45

Tak for svaret Mosebaek.
Tror det er alderen der ikke trykker, men løfter os gamle til en helt anden forståelse og HURRA for det