/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slå automatisk kopiering fra
Fra : jeanettesmor
Vist : 325 gange
500 point
Dato : 04-09-19 14:56

Davdav.

Når jeg markerer flere filer ved at holde Ctrl nede for at flytte eller slette dem, sker der ni gange ud af ti, at de markerede filer kopieres. Meget irriterende.
Hvordan kan jeg undgå at det sker?
Tak på forhånd.
Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-09-19 15:45

Når du har markeret de filer du vi flytte, så hold højre musetast nede over en af de markerede filer, træk dem så til den nye folder du vil placere dem i, slip musetasten, Der kommer nu en menu hvor du kan vælge om du vil flytte eller kopiere filerne til den nye placering.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-09-19 15:49

Hvis de kopieres imens du er ved at udpege dem, er det mest sandsynligt fordi du kommer til at trække med musen istedet for at klikke. Altså hvis du kommer til at trække med musen imens du er ved a markere filer, er det ret normalt at computeren tror du vil trække de markerede filer (kopiere) til en anden placering.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-09-19 09:43

Mange tak, Brassovitski.

Jeg er helt med på hvordan man flytter filer, det er ikke det, der er problemet,

Jeg markerer den første fil, holder Ctrl nede og klikker på de andre filer - klikker, ikke trækker.
Det er under denne proces at kopieringen sker.
Alternativet er at jeg flytter/sletter filerne enkeltvis og det vil jeg mægtig gerne undgå når der er tale om 30+ emner.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 05-09-19 10:34

Jeg tror altså stadig at når du kopierede næste filer, at du på et tidspunkt kommer til at trække en lille smule med musen. Prøv evt. at ændre hastigheden på musen til en lavere værdi, eller prøv en anden mus evt. et andet underlag, så muse bevægelserne aflæses mere præcist.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-09-19 10:46

Har bremset musens hastighed. Så må jeg se. Vender tilbage i løbet af eftermiddagen

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 07-09-19 16:09

Tak for svaret Brassovitski.