/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
office 2013 outlook - mailserver
Fra : johnnyBP
Vist : 257 gange
125 point
Dato : 04-09-19 09:47

hvordan sætter jeg outlook til at benytte en pst fil på en mailserver.
Jeg har en slags server tilsluttet min internetrouter (Synologi EDS14). Den er tilsluttet flere hardiske, som jeg kan tilgå fra mit hjemme netværk (\\datastation\usbshare X, hvor x identificerer den tilsluttede harddisk)
Jeg kan læse og skrive til alle disse hardiske fra både fra pc'er og mobiltelefoner både hjemme og ude. Men outlook vil ikke acceptere \\datastation\osv som lagerplacering for en pst fil.
Hvordan sætter jeg outlook op så den benytter min externe enhed som lagerplacering.
Før jeg blev pensioneret arbejdede jeg i en virksomhed, som benyttede office 2013 og havde en mailserver. Når jeg var logget ind kunne jeg se min mailbox fra alle firmaet pc.er; selv hjemme fra, og det er det jeg ønsker at kunne men både office outlook 2010 og 13 [professionel) driller.
Hvordan sætter jeg det op ?
(jeg benytter win 10 og nyeste android (app=DS file)på mobiltelefoner)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-19 11:02

Det er vel fordi den version I havde på dit arbejde var en server version af Outlook 2013, og den du har er en PC version.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 62 point
Dato : 05-09-19 15:25

Nu må du hellere lige holde tingene adskilt.
Outlook er et mail program, som viser dig de data der er tilgængelig. En mail server er fx Exchange server.
Hvis du vil ligge din .pst fil på en NAS så skal du vælge en ny dataplacering i Outlook under Filer -> Kontoindstillinger -> Kontoindstillinger -> dataplacering.

Du kan ikke sætte Outlook på som en mail server, Outlook snakker med en mail server, som igen fx kan være Exchange.

Internt på dit natværk kan du godt vælge at bruge en placering \\server eller NAS\mappe\filnavn.pst men den kan du ikke bruge når du ikke er på dit netværk, da det ikke er en placering der er kendt på internettet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-19 19:57

Ignorere du nu dit eget spørgsmål, fordi du ikke fik det svar du ville ha'?

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-09-19 08:47

Tak for svaret webnoob.