/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
emhætte / Mortor
Fra : hesp
Vist : 205 gange
100 point
Dato : 01-09-19 11:33

hej
jeg har en emhætte der ikke virker tror at det er kondensator nå man tænder så siger en kun klik
der står ikke på hvad det er for en da teksten er væk motor er 220-240 V ~ 50Hz / 250
er der nogle der ved hvad jeg skal købe ?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-09-19 14:47

Det kan forhandleren garanteret hjælpe dig med...

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 01-09-19 19:58

Afhænger af hvor gammel den har, kan det måske ikke betale sig andet end købe en ny.
Ellers tag nogle billeder og snak med en forhandler om hvad den hedder. Det er nok billigst at købe direkte via nettet frem for hos forhandler.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-09-19 22:39

emhætte / Mortor??????????????
https://www.youtube.com/watch?v=yz6dAxRIwBY

Gad vide hvad den hedder?
Måske er det en Himmel Ekspres

https://filmogtro.dk/anmeldelse/polarekspressen/

Et lille gæt kunne være tilstoppe kul filter/ eller bare en føler der mangler at blive renset for MAD-OS

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-09-19 22:41

Mig bekendt er der ingen kondensator i sådan en genstand som skriver om.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-09-19 14:18

Den simple motor -uden kondensator- som normalt bruges i en emhætte, har kun en ganske svag kraft indtil den er kommet op i omdrejningstal.
Det går normalt fint til at trække en ventillator, fordi den kun kræver en ganske lille kraft til at komme i gang, og først behøver mere når den er oppe i hastighed.

Men det betyde også at et dårligt leje eller et lille fremmet legeme i klemme helt kan hindre at den kommer i gang.
skil emhætten ad og gør rent om ventillatoren.
Der kan selvfølgelig også være andet i vejen.