/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hvorfor
Fra : kivi
Vist : 254 gange
100 point
Dato : 01-09-19 11:03

hvorfor hvorfor min kones pc kan ikke gå på internettet den kommer frem og siger intet wifi netværk blev fundet ? men den kan godt finde min printer trådløst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-19 11:22

Bagpå eller under eller på siden af routeren - stårder måske nogle koder

På min står der:

Netværksnavn (ssid 2.4G) Homebox - 8370
Netværksnøgle = 1jj1eg5g1 ( det er ikke det rigtige)

Når jeg så starter computeren med windows 7 8 10 uden netkabel i
1. Så vises først en globus nede ved uret og et øjeblik efter ses 3 fine buer
2. Ved klik på disse buer ruller et vindue op i højre side og øverst står netop
3. Homebox - 8370 som er min router
4. Klik på tilslut og du kan skrive koden ind (vent med at klikke på huske )

5. Hvis der kun dukker en globus op så er der ikke tændt for dit netkort på computeren

Fortæl hvilket tal 1 -5 du når til.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-09-19 11:39

ejvind der er ikke noget i vejen med min pc den kobler fint op så der er ikke der men det der undrer mig er hvorfor kan jeg koble min printer trådløst på når den ikke kan finde netværket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-19 11:55

din kones netværk er ok slået fra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-19 11:56

Jeg hopper fra her.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-09-19 13:54

Måske fordi din router er sat op til kun at håndtere et bestemt antal enheder på wifi.
Prøv at check det i din router.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-19 14:17

Nu er trådløst jo mange ting. Har du undersøgt om din kones pc nu også har forbindelse via WiFi og ikke via Bluetooth?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-09-19 14:45

Måske du mangler en loginkode til WIFI - find den via https://www.magicaljellybean.com/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-19 14:58

På mange PC'ere kan man slå WiFi til og fra via tasteturet. Og på mange bærbare sidder der en knap til samme for mål i bunden. Det er lidt forskelligt hvordan disse ser ud og hvordan man ser om den er slået til eller fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-19 17:09

Citat
det der undrer mig er hvorfor kan jeg koble min printer trådløst på når den ikke kan finde netværket

En trådløs printer og en trådløs computer kan godt finde hinanden udenom routeren

Der er tre almindelige metoder til at forbinde computer med en printer

1 med kabel
2 trådløst direkte fra computer til printer
3 trådløst fra computer til router og trådløst videre fra router til pronter

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-09-19 19:49

Der kan ved en fejl være trykket på en forkert tast på computeren, så den ikke kan fange det trådløse netværk - prøv at klikke på tasten, der ligger øverst på tastaturet og ligner en flyvemaskine - hvis den er slået fra kan det trådløse netværk ikke findes!

Clou

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-09-19 07:37

tak alle sammen for jeres forsøg på hjælp men jeg har forbindelse til en it mand så jeg annulere spørgsmålet tak

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 02-09-19 07:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål