/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ja så kender vi socialbasserne igen
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 591 gange
400 point
Dato : 26-08-19 16:21

Forleden dag kunne Ekstra Bladet fortælle en lille berigelses-historie om et par socialakrobater ud i legalt lønfusk, nemlig Henrik Sass Larsen og Flemming Møller Mortensen.
Henrik Sass, der som bekendt går sygemeldt, og samtidig annoncer vidt og bredt sit exit fra politik. Men som alligevel formår, Henrik Sass og best buddy, Flemming Møller Mortensen at hive dobbeltløn for hele to jobs via lidt fixfakserier og lidt plat. Voila, hele 2 x 30.000 kr. lige ned i foret på Armani jakkerne. Via en smart lønfinte er det dog lykkedes Sass ikke blot at hive sin folketingsløn hjem, men også sikre statsrevisorlønnen til både ham selv og den socialdemokratiske gruppeformand Flemming Møller Mortensen, der agerer stedfortræder til møderne hos Statsrevisorerne. Sass Larsen-sagen lægger sig i kølvandet på historien om Mette Frederiksen, der omgik det almindelige lønloft for at sikre sin rådgiver og trofaste støtte Martin Rossen en rekordløn. Efterhånden står én ting klart: kammeraterne i Socialdemokratiet er gode til at omgå de gængse regler og stoppe hinandens lommer.

Flemming Møller Mortensen har siden Sass’ sygemelding ageret stedfortræder, men officielt har Sass ikke trukket sig fra hvervet. Ved blot at indkalde en stedfortræder og ikke fratræde hvervet officielt, kan Sass sikre sig selv og sin partifælle en god bonusløn på 30.000 kroner om måneden. På Folketingets hjemmeside fremgik det ellers indtil for nyligt, at Sass Larsen skulle være fratrådt som statsrevisor. Men det var åbenbart en fejl, der nu er rettet, siger Møller Mortensen uden blusel i kinderne.......ørerne var sikkert lidt røde

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-19 21:00

De røde er om muligt, endnu mere pengegriske, end de blå. Men de røde er jo den "lille mands" garant. Så jeg går selvfølgeligt ud fra de deler ud af deres formuer til de hjemløse, herberger og lignende.

Èn af de ting alle 179 folketingsmedlemmer, er rørende enig om, er at tildele hinanden kæmpelønninger. Skatteydernes ta`selv bord. + frynsegoder i hoved og røv.

Så vidt jeg ved, forsømmer vi ikke en lejlighed til at give "gode råd" til andre lande, om hvordan man bekæmper Nepotisme og (legal) korruption.

Man skal nok ikke lige bruge Folketinget, som eksempel.

M.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 26-08-19 23:58

Nåh de blå lejesvende er atter igang ynkeligt...........

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-19 10:13

Citat
Nåh de blå lejesvende er atter igang Hahahahaha ynkeligt...........

Ja ja, kald det bare ynkeligt. Men du kan ikke komme udenom, at 2 x 30.000 = 60.000 kr svarer til ca. 10 folkepensioner, altså penge, som kunne være brugt i ældreplejen, ligger nu i et par pamper-jakkelommer. Omtalte pampere har vidst rigeligt i forvejen.

Jo jo tilliden til politikerne er sandelig stigende......

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 400 point
Dato : 27-08-19 10:56

Faktisk slemmere end Rockeren fra Køge er vel hende borgmesteren fra Elendighedslisten. Pjækker, arbejder sort på Tunø, Elendighedslisten stiller med suppleant og scorer en ordentlig dyne til partikassen i form af deres partiskat (var der nogen der sagde parallelsamfund)??!??!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-19 11:19

Citat
Pjækker, arbejder sort på Tunø, Elendighedslisten stiller med suppleant og scorer en ordentlig dyne til partikassen i form af deres partiskat (var der nogen der sagde parallelsamfund)??!??!

Her har du virkelig fat i noget som udstiller hele de rødes tankegods.
Her kunne pensionen til "Arne" m/fl. findes. I mellemtiden er der desværre sket det, at "Arne", imens han ventede på Mettes pension, har fået en kræftdiagnose

Jo jo tilliden til politikere er sandelig stigende.....SUK!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-08-19 12:30

man kan tydelig se at der er nogen som ikke ved at skal yde før man kan nyde

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-08-19 15:49

Fint nok, at du gør os bekendt med sagerne, så vi i retfærdig harme kan få luft for vore frustrationer.
MEN MEN MEN du er desværre med til at lade disse i grunden betydningsløse (som heller ikke jeg synes om!) berigelser skygge for det virkeligt store dræn i statskassen:
det årlige - ikke bare i 2019, 2020 ...... men i alle årene fremover - underskud på ikke-vestlig indvandring på 33 mia - eller 33 tusinde millioner. https://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2018/05/ikke-vestlig-indvandring-og-efterkommere-koster-varigt-33-mia-kr
Det tal er så stort, at vi såkaldt alm. mennesker opgiver at forholde os til det og derfor fortsætter miseren. Så er det nemmere at forholde sig til Sass.
Dagligt hører vi om hospitalsbehandlinger og sociale udgifter (ud over dem til vore "gæster") der er for dyre og underkastes cost/benefit-analyser uden at vi skænker de 33 tusinde millioner ÅRLIGT en tanke.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-08-19 17:03

Private og virksomheder skylder det offentlige 116 mia.

Hvorfor i helvede begynder man ikke, at inddrive disse midler. Træk i løn og kontanthjælp uden andet hensyn end et praj om, at det sker.

Hyr nogle private inkassobureauer, de kan formentlig gøre det billigere og mere effektivt end det uduelige offentlige system.

Sæt i gang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-19 19:52

Jamen; Wammen har jo lavet et 'kasse eftersyn' og der mangles 3.5 milliard kroner på finansloven næste år.

Da Claus Hjort Frederiksen trådte til under Løkkes' ,første regering, mangledes der ligeledes 6 milliarder kroner.

Sjovt nok opdagdee denne 'kassemester' ikke de 52 millarder i fejlagtigtig udbetalt momsrefusion og senere de minimum 12,6 millioner i udbytteskat (..under Christians Jensen' vagt).

Selvfølgelig skal disse midler findes et sted. I dette tilfælde under en ny Socialdemokrapyls ledet regering ...og lige som sidst: Skal disse penge findes på besparelser på; ældreomsog, hospitalspleje og de lediges ydelser.

Intet under at Mette Frederiksen er regeringsleder. Hun er nemlig ledere end ALLE andre.

Med Christian Tuelsen Dahls' forslag og mellemværende; om dagpengereform og de facto afskaffelse af førtidspension, kørte hun sig selv front som velfærdstatens afvikler. Under mottoet: Vi skal holde hånden under de svageste.... med økonomiske incitamenter .. et kærligt skub (..ud over afgrunden) med økonomisk politik, arvet fra fra Blå Blok!

Husk at CHF som tidligere beskæftigelsesminister med nød og næppe undgik en rigsretsag, ved at man flyttede ham til et andet ministerium i sidste øjeblik. Journalister fra Politiken fik samme år Cavling Prisen for at afsløre hans fusk. (Præcis som AFG's kreativ bogføring i skatteministeriet s sminkede regnskaber blev 'glemt' ...inden han blev landets regeringschef!)

Ingen har noget at sige hinanden på med den folketingssamling vi har for nuværende!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-19 20:23

Citat
Fint nok, at du gør os bekendt med sagerne, så vi i retfærdig harme kan få luft for vore frustrationer.
MEN MEN MEN du er desværre med til at lade disse i grunden betydningsløse (som heller ikke jeg synes om!) berigelser skygge for det virkeligt store dræn i statskassen:
det årlige - ikke bare i 2019, 2020 ...... men i alle årene fremover - underskud på ikke-vestlig indvandring på 33 mia - eller 33 tusinde millioner.

Nu ved jeg ikke rigtig om den var møntet på mig..? Hvis, mener jeg da at jeg igen og igen har kæmpet en brav kamp for at gøre opmærksom på den uhæmmede befolkningsudskiftning der er forgået i ekspresfart siden 80'erne - og!!! At danskerne selv betaler for idiotiet. 33 tusinde millioner er ikke prisen, snarere 60 - 70 milliarder, eller 60 - 70 tusinde millioner. Scroll mine gamle indlæg igennem og få syn for sagen

Denne gang valgte jeg at starte lidt i det små for så langsomt at bevæge ind til "sagens kerne" Det har du så gjort, tak for det!

Citat
Jamen; Wammen har jo lavet et 'kasse eftersyn' og der mangles 3.5 milliard kroner på finansloven næste år.
Underligt med alle de der kasseeftersyn Mig bekendt, er det de samme embedsmænd, som sidder i de respektive ministerier, hvis der havde været noget galt med afstemningerne af div. kasser havde disse regnedrenge sikkert råbt vagt i gevær.
Vammens øffen er ikke andet end spil for galleriet - og anledning til nye skatte, afgifter og forbud. Men jeg håber så han siger, "Nej, vi har alligevel ikke råd til at forsørge alle de negre vi har bundet os til via Maraketchaftalen" - men det sker nok ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-19 21:37

Generelt betragtet:

Landet stander i våde. Selv vore høje politikere, der nyder det ærefulde hverv at sidde i Danmarks nationalforsamling, sammen ligner jeg med en sølle stakkel fra min barndom. Han luskede rundt om natten, for at stjæle et par due unger, hist og pist. For ad den vej at øge sin egen bestand af duer.

Sørgeligt at vore "demokrater", tilsyneladende kun tænker på ussel mammon, til sig selv, forstås.

M.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-08-19 08:05

Citat
Vammens øffen er ikke andet end spil for galleriet - og anledning til nye skatte, afgifter og forbud.

Også min første tanke.
De uundgåelige skattestigninger maskeres som den tidligere regerings skyld.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-08-19 19:59

En anden snylter, nemlig Teknik- og miljøborgmesteren i Københavns Kommune, Ninna Hedeager Olsen fra Enhedslisten. Madammen propper 90.000 skatteyderbetalte kr. lige ned i foret. Madammen smiler selvfølgelig hvergang hun moser hen til hæveautomaten.

Men hun er dog ikke mere syg, end hun kan serverer på venindens kro.

Jo jo tilliden til politikere er sandelig stigende.....SUK!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-08-19 20:38

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/borgmester-derfor-er-jeg-sygemeldt/7768059
i kan jo læse her?!??! Jeg ser ingen forklaring udover at hun selv mener det har været skidt. Det overordnede spørgsmål kunne så være. Er du kapabel som borgmester, hvis du ikke kan tåle en gang tumult???? Og et spørgsmål jeg gerne så et svar på: Er det iorden at arbejde sort? Tillægsspørgsmål: Er det iorden at arbejde overhovedet, når man er sygemeldt med fuld løn? Et tredje spørgsmål: Finder Elendighedslisten det OK at dræne fælles kassen, med metoder der synes temmelig flossede i almindelige danskeres øjne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-08-19 11:52
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-19 13:17

Hvor må nutidens pensionister føle sig rigtigt godt og grundigt taget i røven - eller sagt på anden måde; Snydt ad helvede til af de politikerne, som påstået i div. Fake News, at befolkningen har tillid til...

Loven om den Sociale Pensionsfond blev vedtaget i 1970 af (VKR), hvorefter alle skulle indbetale et særligt bidrag på først 1% så 2% af indkomsten til fonden.

Pengene ville blive udbetalt som tillægspension ved siden af folkepensionen.
I 2003 var formuen 155 mia kr.

Havde fonden, med lønmodtagernes egne indbetalte penge, fået lov til at virke efter hensigten og lovens bogstav, ville der, i 2003 kroner, have været en tillægspension på omkring 10.000 kroner om året til hver eneste danske pensionist. Omregnet til 2018 kroner naturligvis mere. De penge ville have lunet godt især hos dem der i dag kun har deres folkepension at gøre godt med.
Fonden blev "halalslagtet" af Mogens Lykketoft og Poul Nyrup.

I 2004 blev der anlagt restsag mod banditterne i habitterne, men ak "pøblen" tabte.
Pensionisternes, de nuværende og dem der kommer efter penge, bliver nu brugt til lidt varmehjælp osv...men hovedsalig til bistandshjælp til kulturberigerne.

Jo jo tilliden til politikerne er sandelig stigende....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-19 20:24

Putin for President !

Si'r jeg bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-19 11:03

Citat
Putin for President !

Si'r jeg bare
Hvad skal vi med Putin ? Vi har da en look a like i EU.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-19 14:10

Tak for svaret 3773.