/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Re install af Iphone 5s
Fra : Rustica.dk
Vist : 371 gange
300 point
Dato : 20-08-19 15:38

Hej kandu-er

Jeg er ved at prøve at få geninstalleret en Iphone 5s
Men jeg oplever problemer med at den vil godkende den ny oprettet Apple ID jeg har lavet..
Jeg kan fint på nettet logge ind på Apple / Itunes.

Jeg kan ikke rigtig komme videre.
Det sidste jeg kan gøre et at blive "ENIG" med vilkår mv.
så skriver den (Kunne ikke logge ind) og jeg kan kun klikke OK. og kommer tilbage til Apple-Id login.

Nogen der kan hjælpe mig ??

På forhånd tak.
R

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-19 15:41

Der er fantastisk god hjælp at hente her:

https://support.apple.com/da-dk/contact

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-08-19 15:44

Hej marken84.
'
Det var ikke lige et betalings forum leder efter..
(Den tlf. jeg har er gammel. 4-5 år til jeg tro)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-08-19 00:02

Du skal formentlig ind på Icloud.com og fjerne den i det gamle Apple ID.

Du kan ikke flytte den til et Nyt AppleID hvis den allerede er tilknyttet til et andet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-19 09:38

Når man starter med en iphone 5 og laver den gratis appel konto eks. ditnavn@icloud.com og password, så gemmes din opsætning og det meste af det du installerer.

Du kan så nulstille tin telefon og hente det hele ind igen via ditnavn@icloud.com og password.

Startes en ny telefon op og du indtaster ditnavn@icloud.com og password så hentes alt hvad der er gemt hos appel.

Det samme kan gøres med et nyt simkort.

Det er ikke alt som ligger hos appel, men noget kan ligge på dit simkort.

Ved salg af telefon, bør den nulstilles uden, at simkortet er i "skuffen"-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-19 09:52

Indstillinger > generelt > softwareopdatering > så vil den selv hente nyeste udgave af styresystemet.
Altså hvis simkortet er lagt i og du er logget ind med en appel-konto.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 21-08-19 12:13

Hej Eyvind

Jeg har prøvet alt det du beskriver.

--

Jeg kan logge ind på Apple HP / Itunes / Icloud. med min PC, og med Apple-ID konto intet problem...

Jeg prøver pt at sætte den op uden Sim-kort. (SKAL der være simkort i for at dette lykkes...)
Den skal benyttes som en WIFI telefon, til min datter, sådan at den kun kan virke på Wifi

JEG HAR DOG OGSÅ PRØVET AT STOPPE MIT EGET sIMKORTI , MEN STADIG SAMME PROBLEM, DEN VIL IKKE LOGGE IND PÅ KONTOEN ???

Så ved ikke helt hvordan jeg kommer videre....

/R

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-08-19 12:20

Den vil ikke ind med det nye Id skriver du...

Er du sikker på at den ikke er låst til det gamle Apple Id ?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 21-08-19 17:36

Se det kan godt tænkes den er det...

Men det kan jeg ikke huske hvilket jeg bruget ???

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-19 12:03

Jeg har en gammel iphone 4 og så vil jeg prøve at få den til at være "kun wifi"
Den skal lades først.
Under opladning fortæller den mig at den vil sikkerheds opdatere via wifi (der er intet simkort i)
indstillinger > generelt > nederst > nulstil > der er flere muligheder.
> slet alt indhold > først skal du logge ind med telefonens konto og psssword.
(tyverisikring salgs rensning osv)
Efter nulstilling aindstillinger vise min konto stadig her:
indstillinger > rul ned til itunes & app-store > nu kan du se den konto som hører til telefonen

Jeg vil ikke slette min telefon helt, da den fungerer som reserve telefon.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-08-19 18:52

Hej igen Eyvind.
Det skal jeg prøve i morgen..

Håber det lykkes...

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-19 20:03

Nu er min telefon ladet op.

Start indstillinger > wifi > skyd til højre så den er tændt > nu kan du set et netværk som bør være dit eget > klik på det > skriv adgangs koden > der vises et v ud for det netværk

Mail:
På forsiden eller en af de andre sider bør der være en hvid konvolut > det er et mail program som blandt andet kan bruges via wifi > prik på konvolutten > vælg din mail udbyder eks. google >
Navn > det navn der skal vises
Email > din google mail som du eller har opretet
Og så adgangskode som passer til din gmail.

Nu kan du sende og modtage mail via wifi

Find og tryk på Safari ( den med kompasnålen)
Nu kan du surfe på internettet

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-08-19 09:11

Tak Eyvind..

Så skal jeg bare have den til at acceptere Apple ID..

Jeg tror jeg prøver at formatere den igen... (Med PC.)

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-19 10:04

Altså - den skal nulstilles helt .........det kan kun lade sig gøre med det oprindelige appel id.

Og så startes op og lave nyt appel id = navn@icloud.com

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-08-19 08:34

Hej igen Eyvind..
Den kan jeg simpelthen ikke huske den tidligere...
Er tlf. så ikke til noget ?

Jeg har ike lavet en icloud.com mail, men bare brugt gmail.!

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-19 09:44

Det eneste din iphone gerne vil vide - er om du er ejeren af den telefon.

Har du brugt en gmail så er det nok........................altså med den kode som hører til den gmail.

Start en browser og skriv i adresselinjen:
www.google.dk
Log in
skriv din gmail

vælg > jeg har glemt koden - så kommer der lidt muligheder

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-08-19 18:44

Hje igen Eyvind.

Det er ikke koden til gmail. der driller...

Ahhh det er ikke nemt af forstå syntes jeg..

Jeg tro måske jeg er lost i at huske gammel Apple-ID.

/R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-19 19:50

Følger du det jeg skriver eller har du en egen ide om hvordan det skal gøres. ??????

Nu vil jeg prøve igen og samtidig stille nogle spørgsmål.

1. Tænd for telefonen uden simkort indsat.
Spørger den om noget - så annuller

2. Find og tryk på indstillinger

3. Rul lidt ned og tryk på Generelt

4. Rul ned i bunden
Tryk på " Nulstil "

5. Tryk på "slet alt indhold og indstillinger"
Tryk så på den røde " Slet iphone"
Tryk " slet iphone "
.............den går nu igang med slette process

6. Nu åbner den igen æblet og går i gang med at vise en masse mærkelige sprog.
Når den skriver hello så stryg tll højre for neden og den er klar.

7. Rul ned og tryk på dansk

Fortæl hvilket tal du nåede til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-19 09:02

Lige en ting til

Hvis du vil se dit appelid:

tryk på indstillinger

rul ned til og tryk på "icloud"
nu kan du se det appelid som lige nu hører til den telefon.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-19 08:26

Hej igen Evind.

Jeg prøver bestemt at føle din beskrivelse...

Udfordringen er at jeg ikke tror du ved helt hvor telefonen står PT.

Jeg har lavet en formation af telefonen, og den er startet op, hvor den siger Hello, og så videre, jeg har sat WiFi op, og klar gjordt dne ind til den kommer med at den skal logges ind med Apple-ID, og der fucker den så up.

Den er pt. tør for strøm, så når der igen er sovs på, vil jeg prøve at se hvad status den har.
Skulle dne ikke virke, kunne jeg måske få den kørt op igen, efter den backup, jeg mener der blev lavet inden jeg formaterede

På den måde kan jeg komme "ind i telefonen" igen...

/R

P.S. beklager at jeg ikke er så nørdet med Iphones...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-19 11:20

Citat
eg har lavet en formation af telefonen, og den er startet op, hvor den siger Hello, og så videre, jeg har sat WiFi op, og klar gjordt dne ind til den kommer med at den skal logges ind med Apple-ID, og der fucker den så up.

Når du har sat wifi op og trykker på næste
1. slår du så lokaltjenester til....................................??

så kommer du til
a - indstil som ny iphone ..............................så skal du lave en ny appel-id og nyt password

b - gendand fra icloud sikkerhedskopi ...........her bruges en eksistende appel-id og password
c - gendan fra itunes sikkerhedskopi..............her bruges en eksistende appel-id og password

Er det her du er kommet til.
Ps. jeg går ud fra at du har sat et simkort ind.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 30-08-19 08:28

hej igen..

1: ja det slår jeg til...

Vælger A. da det er en ny bruger af tlf.

PS = nej den skal køre uden Simkort.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-08-19 14:23

Synes det mere og mere lyder som en stjålet telefon, eller den blot er låst til en andens ID.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 30-08-19 17:15

Ja Benjamin.Hansen - og hvis den er oprettet til "find min telefon" kan den kun låses op af brugeren med telefonens konto og tilhørende kode. (bl.a. en tyverisikring)

Hvis du kan vælge A så vælg også opret appel-id som ikke har været brugt før

eksempel: abc940337@icloud.com ....................den skriver nok slev dette "@icloud.com"
og så en kode du ikke har brugt før.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 02-09-19 12:46

Hejsa...

Det er ikke en stjålen telefon, det er min gl. tlf. som min yngste datter har benyttet, og nu vil jeg lave den om til min ælste datter

Jeg har lige pt. prøvet at geninstallere den backup, jeg lavede inden jeg gik i gang med den, og nu står den med min yngste datters data / indhold.

Jeg sletter bare det indhold jeg har på den pt, og beholder den som den er (Uden at formatere)
Den "glemt Password" mail, der tilhøre den passer jo stadig til min egen mail.

Jeg Vil takke for forsøget Eyvind..

men jeg må give op

Rigtig god dag...

/R

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 02-09-19 12:46

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-19 15:02

Hvis du så lige kigger her:

Indstillinger
icloud
ruller ned og ser på "find min iphone"
så er den nok slået til ( grøn )