/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
KRAFTSTIK hjælp
Fra : vic200
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 14-08-19 12:03

Jeg har sammen med en strømfordeler fået et forlængerkabel med som billedet viser. https://ibb.co/51GLxVg
Jeg mener de 2 plastikstykker skal skrues under den grå sammen med kablet i stedet for at sidde løst. Jeg har prøvet at skrue den grå af, men kan ikke. Jeg har prøvet med hænderne med den gir sig kun 1 mm. Skal der anvendes valg og magt eller skal den grå sket ikke skrues fra den røde ligesom en møtrik?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-08-19 14:20

Kender ikke det stik...
Men har du prøvet at presse den grå omløber ind mod det røde og så dreje den af?

Det er bestemt ikke støbt sammen, så det skal kunne skilles ad. Det ser det ud som det er et kliksystem ikke et gevind...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-19 14:34

For mig ligner det et lidt spøjst CEE-stiksæt. Du skal aldeles ikke skrue på noget men åbne klappen på hvert stik. Så ser du fem stikben i hanstikket og fem messingbøsninger i hunstikket. Det er den type 16 Amperes stik, man anvender på byggepladser.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-08-19 15:54

Kablet ser meget hjemmelavet ud. De 2 plastikstykker kan godt ligne krympeflex men de er ikke nødvendige hvis du bruger kablet efter reglerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-19 19:59

Mit gæt er at de plast stykker skal fungere som noget kabelaflastng og skal med ind under den grå omløber.................................altså et gæt.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-19 20:22

De 2 stykker plast er krympe muffer hvor vi normalt sætter vores firmanavn ind under mm og så varmer det med en varmepistol e.lign så kan man kende forskel??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-08-19 20:26

PS det er den eneste funktion de har og de kan fjernes hvis man ikke vil bruge dem

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 15-08-19 11:28

Tak for svaret rotw. Det havde jeg aldrig drømt om at de stykker krympeflex var til det. Jeg troede at man havde glemt at sætte dem ind i den grå omløber som ekstra aflastning. Ja men skal lære hele livet.