/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Paint.
Fra : Mosebaek
Vist : 315 gange
200 point
Dato : 29-07-19 11:14

Jeg kører en ældre ver. af Win10. Jeg har taget den gamle ver. af Paint med over fra Win XP.

Jeg bruger Paint meget til at redigere med, tegning, tekst på billeder o.s.v.. Det kører vældig fint, men: Når jeg zoomer ind på f.eks. sort tekst, er den begyndt med at sætte nogle farvede pix, ved siden af de sorte bogstaver.

Det irriterer mig. Jeg har været inde at redigere i farver. Vil have en ren sort farve. Men uanset hvad jeg gør, viser den en rød nuance på 160.

Jeg tror det er fejlen, men kan ikke fjerne det. (Stille på 0). Nogen der arbejder med dette gamle (dejlige) program ??

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-19 11:24

Citat
Nogen der arbejder med dette gamle (dejlige) program ??

Hvorfor bruger du ikke det nye dejlige program som ligger i WIN 10 kunne jeg jo så spørge?

Så ville du sikkert være ude over dine problemer med kompatibiliteten - som det sikker etr som giver problemerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-19 12:03

Jeg bruger også den nye, enkelte gange. Mest til "sær opgaver" fordi den lige passer bedre til skærmen. Men jeg synes den gamle er bedst, bl.a. til zoom, når noget skal repareres.

M.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-19 16:22

Vil gamle bruger det gode gamle

Har du fået lagt noget skygge på bogstaverne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-19 17:27

Citat
Vil gamle bruger det gode gamle

....nemlig. Hvorfor skal det gode gamle kvalitet, altid kasseres. Jeg ville jo selv være i farezonen.
Citat
Har du fået lagt noget skygge på bogstaverne

Næhh..tror det ikke. Men nu når du nævner det, minder det faktisk om skygge.
Hvordan konstaterer jeg dette, og om mulig, hvordan fjerner jeg dette.

Her er jeg lidt på bar bund, selvom jeg har brugt paint i mange år.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-19 19:34

Er det Paint 3D eller den gamle du bruger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-19 22:07

Det er den gamle version. Vistnok helt fra Win 3,1 Win 95 > XP.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-19 22:12

...... og indstillings muligheder, er jo til at overse.
Samtidig burde mulige fejl, jo også være til at overse.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-07-19 05:49

Brug dog en moderne opdateret version i stedet for
Kan det samme som Windows Paint, og åbner alle paint-filer, men kan en masse andet også

Jeg bruger denne nyeste version, og den kan både hentes fra Microsoft Store, eller på 'gammeldags' maner som et program.

https://blog.getpaint.net/2019/07/13/paint-net-4-2-is-now-available/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-19 11:26

Tak for dit tip, dogvillestar:
Citat
Brug dog en moderne opdateret version i stedet for

Men jeg vil helst bruge det gamle, det kendte. Og den dækker jo også mit behov, til fulde.
Hjernecellerne er heller ikke så gesvindte, som de dog, var en gang.

Eneste lille fejl er denne skygge på tekst. Alt andet virker.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-19 14:41

Er du sikker på at du ikke har lavet teksten i WordArt, som jo kan lave skygger.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-08-19 22:26

begyndt med at sætte nogle farvede pix, ved siden af de sorte bogstaver

BLANDET Palet pensel..
Noget med H/ V musetast at gøre, den ene husker, den pisser farve? med eller uden skygge somme tider begge?
Eller forkert farve? indstillinger, mener XP kørte standart 2/4/8 pixels mens 7/ og frem kører fra 16 og op til 64 men ret mig

Du kan måske rette det i dine skærm indstillinger, ved at nedsætte Grafiske? egenskaber til det XP kåørte med = Program egenskaber/ Kombatilitet.

Ellers er denne særdeles nem.

https://pixia.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-08-19 22:32

Hvor gammel er XP vs din?
Jeg kører en ældre ver. af Win10.
Og nu du selv skriver du har en gammel ???? udgave af 10
Hvor gammel er den SÅ.

Alt kan sgu ikke holde vand mere, trods gode råd osv

Meget ændrer sig, især GRAFIK egenskaber og hastifheder som gammelt skidt ikke har en chance for at følge med på.

I famle dage brugte NASA diske med ??? 10MB lager, og de gik ytods alt et par mennesker på månen/ rummet siden.

Men en O-Ring, BOOMMMMM

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-08-19 22:35

Lønningsdag.
Eller et nyt stue-alter, med usynlige taster... stavefejl er noget Google har opfundet.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-08-19 18:33

Tak for svaret Eyvind. Jeg er ikke kommet mysteriet nærmere. Men der arbejdes på sagen.
Jeg er jo en gammel stædig hønisse, der jo ikke sådan lige giver op.

Jeg er snart klar med nok et spørgsmål.

M.