/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvor bliver varen sendt fra?
Fra : ingelein
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 27-07-19 20:14

Jeg har været rigtig dum og har købt et solcelle springvand hos www.fordels-gade.com. De gør rigtig meget reklame for varen, som man også kan købe i dk. Al teksten var på perfekt dansk, så jeg glemte at tænke mig om og bestilte og betalte 249 kr.
Bagefter slog det mig at jeg ikke vidste hvem og hvorfra varen bliver leveret. Leveringstid 7-25 dage. Ok. Efter en uge kom der en meddelelse om at varen var afsendt fra China. Så fik jeg godt nok røde ører. Hvor dum kunne jeg være? Jeg kontaktede firmaet, for tracking nummeret virkede ikke. Der blev svaret fra kundeservice i Belgien ? , men ikke noget svar på, hvorfor det ikke fremgår af annoncen at varen sendes fra Kina. Det vil de åbenbart ikke rykke ud med. Jeg havde besluttet mig til at ville nægte modtagelse, hvis pakken dukkede op + betaling af told+ moms + 165 kr for toldklarering.
I går har posten så været her og ikke truffet os. Jeg kan afhente min pakke den 27. Juli efter kl.13. Hallo, der kommer slet ingen post med PostNord om lørdagen. Men...... pakken var afsendt fra Luxembourg. Nu venter jeg så spændt til på mandag, hvad jeg får.

Når jeg skriver dette er det for at andre lige tjekker, hvor en vare fra internettet kommer fra. Jeg overlever!
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-07-19 21:24

De er blevet dygtige til at "omdirigere"!! Ved ikke hvordan de gør.

Kigger du på nogle af de andre links er alt på engelsk.

Følgende ret gælder:

SECTION 18 - GOVERNING LAW

These Terms of Service and any separate agreements whereby we provide you Services shall be governed by and construed in accordance with the laws of 506880 3rd Avenue New York NY 10022 USA

Tilsyneladende har de kun denne ene vare - eller.

Lad høre, når du modtager dane, for måske vil jeg også bestille sådan en.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-07-19 21:55

"dane"= varen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-19 21:56

Havde jeg set at den kom fra Kina ville jeg nok have købt den i DK
Se lige denne
https://solarcamp.dk/solcelle-springvand-23/solcelle-aakande-springvand-p79
JEG MELDER TILBAGE NÅR DEN ER ANKOMMET.
Ingelein.

Ps. Hvis den ikke virker, skal man selv betale returnering til Kina..... og hvem gider det? Find den i DK I stedet for.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-07-19 15:16

Citat
I går har posten så været her og ikke truffet os. Jeg kan afhente min pakke den 27. Juli efter kl.13. Hallo, der kommer slet ingen post med PostNord om lørdagen.

Selvom PostNord ikke leverer post om lørdagen kan du jo stadig hente din pakke i deres postbutik.

Jeg har engang modtaget en seddel fra posten om fredagen, med besked om, at den kan hentes fra lørdag efter kl. 13.

Det der undrede mig mest var, at deres postbutik lukker kl. 13 om lørdagen.
Jeg sørgede for at være der kort før kl. 13, og fik min pakke udleveret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-07-19 16:51

Nej posten leverer IKKE til postbutikken om lørdagen ifølge postbutikken = SuperBrugsen. De siger at postbudet har taget fejl af datoen. Han/hun havde også glemt at tage den label af beskeden, som skulle have været klistret på min pakke, så posbutikken kunne registrere den og sende mig en SMS når pakken var på deres hylde.
Ok, ferieafløser?
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-07-19 18:30

Citat
Nej posten leverer IKKE til postbutikken om lørdagen ifølge postbutikken = SuperBrugsen. De siger at postbudet har taget fejl af datoen. Han/hun havde også glemt at tage den label af beskeden, som skulle have været klistret på min pakke, så posbutikken kunne registrere den og sende mig en SMS når pakken var på deres hylde.
Ok, ferieafløser?

Tjaaa, post er ikke hvad post var engang.

Jeg bor i en boligblok, og her er det ikke usædvanligt, at beboerne må agere postbud fordi posten lander i de forkerte postkasser.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 21:57

POST? vi bliver betjent af Svenskere/ udlændinge der tage o/ røverpriser.
Samt de smider bare posten et eller andet sted hvis man ikke er hjemme.

Jeg havde tænkt mig denne i en balje med vand.
men så var de det med at få gravet et lille hule til baljen osv.
Prisen er der vist ikke meget at snakke om.

https://www.ebay.com/itm/Small-Pond-Solar-Bird-bath-Fountain-Water-Pump-Floating-Oxygen-Pool-Garden-Decor/362657906820?hash=item5470188084:m:mjVTTRTm77XxrdSgqIfY_dg

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 22:00

Har du betalt med Paypal er du garanteret penge tilbage - uanset hvad Dansk ? postvæsen siger.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 22:06

Og? hvis læser nærmere på siden? hvad man jo næppe gør...
Så er det halv dansk blandet med dårlig Google oversættelse.
https://dk.trustpilot.com/review/fordels-gade.com

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 22:08

Og den slags Ulovligt i DK, men? internet på-lideligs politi kan ikke klare alle den slags sager, da den slags sider opstår hurtigere end siderne lukkes.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 22:12

Og det med at nægte at pakke var til dig? snak med SKAT.

Så lige for et par minutter siden i TV at det er STRAFBART at være uvidende om Danske love og regler.
Og det gælder stort set alt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-19 22:58

Man kan nu godt nægte at modtage en pakke. Det har jeg tidligere gjort, hvor jeg havde bestilt 2 bøger fra USA og de kom i to særskilte pakker, så der var 2 x toldklarering på. Jeg nægtede at modtage pakke nr. 2. Bogen havde kostet mindre end 30 kr.

Men - mit springvand er ankommet uden ekstra betaling. På en eller anden måde omdirigerer man pakker til Luxembourg - og så kommer pakken jo fra et EU-land.
Skidt med det. Nu er det jo i orden.
Hvordan virker springvandet? Se her: https://www.havenyt.dk/forum/prydhaven/20225.html#top
Ingelein

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 15-10-19 13:35

Uden ansvar

Reglerne om købelov, gælder fra det land hvor butikken er koblet til(webhotel),
her fra Canada ..
http://whois.domaintools.com/fordels-gade.com
At den sendes fra kina betyder ikke noget for dig..
Din betaling er sikkert sket gennem et EU-land..
PostNord er ikke et opkrævnings sted for told og skat ,
men er forpligtede til at vidregive værdien på en forsendelse ,
hvorefter at Told senere sender dig en opkrævning..
[B]Husk at detter er uden ansvar/B]
....
Ps.
Jeg har selv modtaget en storpakke(kontorstol + 43" TV) med PostNord på en lørdag,
husker ikke tidspunktet, men de kan da godt :)

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-19 00:12

Tak for svaret natmaden.