/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobil bredbånd med USB stik
Fra : Otnob
Vist : 403 gange
300 point
Dato : 25-07-19 20:47

Har mobilt bredbånd fra CBB som har virket udmærket, men pludselig står min MEDION AKOYA NOTEBOOK og kommer med nogle kloklyde og intet sker. Har prøvet at flytte USB stikket med SIMKORTET uden at det hjælper
Jeg ville fjerne driveren til stikket, men kom til at fjerne et program der hed mobilt bredbånd.
Er det et program på NOTEBOOKEN som skal være der for at kunne komme på nettet med USB stikket med SIM kortet???

Prøvede det på en anden MEDION AKOYA NOTEBOOK og her virker USB stikket med SIM kortet udmærket.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 310 point
Dato : 25-07-19 20:56

Har du tjekket om dit USB stik viser sig som et ekstra drev, og om installations filer måske ligger på nøglen?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-07-19 21:04

Ja det hele er OK på USB stikket, som nævnt kunne jeg indlæse det på en anden NOTEBOOK uden problemer, det jeg er i tvivl om er om der skal ligge et eller andet program på NOTEBOOKEN for at det kan fungere og som nævnt slettede jeg et program som hed Mobilt bredbånd som fyldte omkring 300 MB mener jeg det var, men tak for indlægget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-07-19 21:08

CBB Support lever af at hjælpe med den slags.

Om du har slette for meget, er svært at udtale sig om...

Der kan jo også være andre årsager til at dit USB ikke virker, de årsager der var da du begyndte at slette filer....

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-07-19 21:18

CBB har nogle flinke konsulenter, men desværre er der en meget lang ventetid og jeg tvivler på om de har indsigt i netop dette problem, men kommer der ikke andre forslag vil jeg give dem en chance.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-19 23:13

Citat
CBB har nogle flinke konsulenter, men desværre er der en meget lang ventetid og jeg tvivler på om de har indsigt i netop dette problem, men kommer der ikke andre forslag vil jeg give dem en chance.

Hvis nogen skulle have indsigt, så må det da for pokker være CBB...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-07-19 23:26

Ikkenår det gælder programmer som som ligger i en eller anden PC: der vil de henvise til at få hjælp hos i dette tilfælde MEDION, det har jeg tidligere været ude for.

Jeg har været kunde hos CBB i 4 år med 2 mobilabonnementer og er særdeles tilfreds med det firma og har adskillige gange haft kontakt med dem om forskelligt.

Desværre sidder der en del venlige unge mennesker uden megen indsigt, hvilket også gælder for Yousee og hvad jeg kan læse mig til og også de andre udbydere.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-07-19 00:35

Citat
Desværre sidder der en del venlige unge mennesker uden megen indsigt, hvilket også gælder for Yousee og hvad jeg kan læse mig til og også de andre udbydere.

Så skulle du prøve OK MOBIL i stedet for, så er du betydeligt bedre hjulpet...

Det har nemlig ikke noget med TDC eller YOUSEE at gøre.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-07-19 07:55

Man beder jo selv om problemer når man vælger et selskab som TDC ejer...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-07-19 12:48

Har du prøvet at finde et gendannelsespunkt fra før du slettede noget?
Måske den på denne måde, kan samle det mistede op igen???
Ammitz

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 26-07-19 13:13

Ammitz

Det er da værd at forsøge, det bliver ikke lige nu, men jeg kommer tilbage hvis det er en løsning

Otto

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-07-19 13:50

Når du siger at den kommer med nogle "kloklyde" så siger det mig at den ikke får rigtigt fat i modemet i din USB pind. Se om der er et afinstallationsprogram til dit mobile bredbånd, og afinstaller og geninstaller.

Hvis dette ikke hjælper, eller du ikke kan finde noget brugbart så er der kun CBB support tilbage og tage den tid som det tager at komme igennem. Og så dårlige er de trods alt ikke!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-07-19 14:00

Du kan blot benytte Chat funktionen hos CBB, så er der ikke ventetid.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 26-07-19 15:58

Citat
Når du siger at den kommer med nogle "kloklyde" så siger det mig at den ikke får rigtigt fat i modemet i din USB pind. Se om der er et afinstallationsprogram til dit mobile bredbånd, og afinstaller og geninstaller.

Det var faktisk det jeg ville gøre men slettede fejlagtigt et program der hed Mobilt bredbånd,
og slettede derefter det program jeg skulle have slettet som hedder Mobile Partner.

Jeg har besluttet mig til at jeg vil forsøge mig med CBB rådgivning og så vil jeg komme med resultatet her på tråden.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-07-19 07:25

Afinstaller modemprogrammet via Kontrolpanel - Programmer og funktioner.
Sæt pinden i, og hvis installationen ikke selv starter op, så åbn Stifinder og find pinden under drev.
Klik dig frem til installationsprogrammet på pinden, og dobb. klik på f.eks Install/Setup filen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-07-19 08:41

dogvillestar

Det har jeg prøvet, men Notebooken reagerer ikke med andet end kloklyde, og som nævnt er der ikke noget i vejen med "pinden" idet jeg har prøvet den i en anden PC .

Når jeg tilslutter Notebooken alm. bredbånd fungerer den fint.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 29-07-19 12:32

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Jeg giver dig de 300 point fordi du var den første der svarede.

Undervejs kom der mange indlæg med forsøg på at hjælpe og jeg prøvede bl.a. et af dem som gik på at kontakte CBB, men som forventet førte det ikke til en løsning og efter at have prøvet forskelligt som den søde pige foreslog endte det med at hun erkendte at hun ikke havde tilstrækkelig indsigt i det nødvendige program " Mobile Partner" og foreslog mig at ringe til HUAWEI som er dem der ejer programmet, det gjorde jeg og en venlig herre forsøgte at gøre hvad han evnede, men endte med at foreslå mig at kontakte MEDION eller WINDOWS, alt i alt hvad jeg havde forventet og spildt godt 1 time på det, så nu opgiver jeg og klarer mig uden trådløs bredbånd.