/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Battlefield 5 lagger
Fra : Pytten1510
Vist : 178 gange
100 point
Dato : 11-07-19 15:49

Hej
Sønnen har lige købt BF 5, men det lagger.
GTX 1070 grafik kort
Processor i5-8400 CPU 2,80
Windows 10 og grafikkortet er opdateret

Nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-19 22:02

Hvor meget RAM har du i maskinen?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-19 22:10

Here are the Battlefield 5 System Requirements (Minimum)
CPU: Core i5 6600K / AMD FX-8350.
OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10.
VIDEO CARD: DirectX 11.0 Compatible video card with 2 GB VRAM (AMD Radeon HD 7850 / nVidia GeForce GTX 660)
FREE DISK SPACE: 50 GB.
DEDICATED VIDEO RAM: 2048 MB.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-07-19 22:32

Der er 8 GB ram

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-07-19 22:35

Den opfylder minimumskravene
Den lagger og nogen gange lukker den bare spillet ned.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-19 22:41

Hvis den ind imellem lukker spillet ned, kunne det tyde på en installation med fejl i. Prøv at afinstallere spillet og geninstallere det.
Jeg kender ikke BF5, spilles det online via en klient eller er spillet installeret på din maskine?
Hvis der kun er installeret en klient og du spiller online, kan det være problemer med din forbindelse.
Spiller du spillet i et vindue eller fuld skærm?
Jeg spiller World Of Tanks, og det kan kun køre i et vindue på min maskine, hvis jeg spiller i fuld skærm sker det også at det bare låser total.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-07-19 23:16

Vi prøver at afinstallere og installere igen.
Det er et spil der downloades via origin. Han spiller multiplayer på nettet

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 12-07-19 08:53

Windows ligger på drev C
Origin og BF5 ligger på drev D
Drev C er godt fyldt op, men der er masser af plads på D.
Tænkte om det kunne have betydning ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-19 11:21

Du er inde på noget af det rigtige tror jeg. Swap filen ligger på C drevet, og hvis der ikke er plads kan det evt. sløve systemet. Du kan evt. indstille swap filen til en fast størrelse i stedet for at lade Windows bestemme størrelsen. det betyder også at den ligger samme sted på disken, i stedet for at blive spredt rundt omkring, hvor der lige er. Prøv følgende steps.
Kør en rens og optimering med Advanced System Care Free fra IOBIT.
Kør en Defrag med Smartdefrag free fra IOBIT.
Ændre din swap fil til en fast størrelse ca. 1,5 gange så stor som den installerede RAM.
Dette kan måske få det til at køre bedre.
Når du installerer Advanced system Care kan du aktivere en system overvågning, som viser den aktuelle brug af RAM og belastning af CPU osv.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-07-19 21:03

For høj billedopløsning kunne være et godt bud.
Og det er gennem softwaren til kortet.
Online games kræver hurtigt internet.