/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hjælp til gaskøleskab
Fra : Fijala
Vist : 461 gange
500 point
Dato : 10-07-19 21:33

Min datter og svigersøn har købt en ældre Adria vogn fra 1985. Der er et Electrolux køleskab som er både 12/220V samt gas.
Alt virker og skabet køler. Men et lille med trælst problem er at når det kører på gas kan det til tider opstå en lille gasflamme bagud. De kommer ud af den blok som røret er skruet på og umiddelbart lige inden for er der et hul i begge sider. Dog vil jeg mene at de to huller er luftindtag og burde hjælpe til med en ren forbrænding

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-07-19 22:31

Lyder som du skal have renset brænderen....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-19 22:36

ja noget må være galt. Men hvordan renset brænder, sidder der en dyse længere inde efter de førnævnte huller.

PS. Mange år siden jeg har været på Kandu, så hvordan indsætter jeg et billede

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-07-19 22:43

Du kan ikke indsætte billede er men lægger det andre steder. Og linke til det.

Men tænker dig ikke billeder giver så meget, da snavs i dysse ikke kan ses på billeder.
Tænker ud blot skal skille det at og "sikre frie luftveje" som der siges ved førstehjælp.

Måske skal du også rense afgangsrør og skorsten, hvis der er slagger i dette rør.

Måske er det nok at rense med trykluft..

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 500 point
Dato : 10-07-19 22:45
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-19 22:50

Tror jeg fandt ud af det. Fandt en Youtube video der forklarede det. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-07-19 22:56

Super

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-19 23:09

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Lige præcis også den video jeg fant. Har sendt den til dem sp nu må de selv gøre resten. Tak for hjælpen. ????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-19 21:00

Ps. Pas lige på med campingkøleskabe som kan indeholde "amoniak" der ved indånding kan give vand i lungerne (du kan drukne)

Velkommen tilbage Fijala.