/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Coop app ???
Fra : ingelein
Vist : 242 gange
50 point
Dato : 08-07-19 15:38

Hej
Jeg indrømmer at jeg er stået af, når det gælder Coop app. Jeg har prøvet at læse mig til, hvad det går ud på, men er ikke blevet ret meget klogere end at jeg af bedømmelserne kan se, at det kun virker 50 %.
Forleden så jeg en kvinde med to varer under armen mase sig forbi kassen i Fakta idet hun viste dem sin telefon.
Vil det sige at hun skanner varen ... og så? Får ingen kvittering? Det hænder ret så ofte at jeg må ind og gøre vrøvl over min kassebon, fordi varer er mærket forkert. Jeg har ligefrem en sparebøsse til de kontanter jeg får på grund af fejl kommer i.

Er der nogen, der vil forklare nærmere? Det er ikke noget jeg gamle kvinde behøver?
Ingelein
.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-19 16:07

Man skanner varen med telefonen, når man er færdig trykker man på en "knap" i appen, hvor der står Betal, så skal man - ved kassen - scanne en kode, og svipe det beløb den har regnet sig frem til, og efter lidt tid kommer der et grønt skærmbillede med et "hak" i midten, at det hele er i orden, den viser man til en kassemedarbejder, der nikker og smiler, og alt er overstået.

Har brugt den en del gange i Kvickly.

Kvitteringer for købte varer lagres i appen sammen med dem du betaler ved kassen.

Enkelt og ligetil.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-19 16:24

Tak for svaret. .... når du nu alligevel skal til kassen, går jeg ud fra, at det er den fysiske kasse du mener? Synes nemlig at det var ret forstyrrende at apps damen klemte sig forbi kunderne ved kassen og viftede med sin telefon hen over hovedet på dem.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-19 16:26

Ja, det er jo normalt den eneste udgang, der er.

Meddelelsen på appén siger blot at man skal vise den grønne kvitteringsside til en butiksmedarbejder, men det er der jo også ved kassen.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-19 16:32

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-19 16:52

Tak for point

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-07-19 18:03

Jeg kender overhovedet ikke til omtalte app.
Men jeg kender til din omgang med bon. Den ser min kone også efter, inden vi kører fra butikken.

Der er virkelig penge at hente. Det sker jævn tit at hun har fundet tilbud i reklame avisen, så når man kommer til kassen, slår kassedamen normal pris ind. Hun aner simpelthen ikke at varen er på tilbud. I "vor" butik er det jo også tit, nogle unge mennesker på 16 - 17 år der sidder der.

M.