/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Microsoft idioti eller ?
Fra : Eyvind
Vist : 460 gange
500 point
Dato : 06-07-19 10:52

Microsoft advarede mig mod at installere et fint program fra ................Microsoft.
Så hvad gør vi nu lille du -

Screeshot:

https://ibb.co/HhQBqns

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-19 11:22

Hvad er det for et program?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-19 11:34

Det er et backup program (app) fra Microsoft:
https://www.google.com/search?q=synctoy+2%2C1&oq=synctoy+2%2C1&aqs=chrome..69i57.11598j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jeg syntes dog ikke om programmet hvis man benytter overskrivnings syncroniseringen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-07-19 12:07

Jeg får ingen advarsler, mon ikke det er en 'falsk/positiv' advarsel...

Jeg har både Malwarebytes og Bitdefender Antivirus koblet på, så der skulle da komme en advarsel hvis noget skulle være forkert...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-07-19 12:10

Ikke just et kvalificeret svar....men det vil ud.

Microsoft, og min bare... har lige læst igenigen om deres bøvlede "opdateringer", som er fyldt af fejl. Så lapper de lidt på disse fejl, det giver så plads til nye fejl.

Næh, gør som jeg. har for længe siden slået deres såkaldte "opdateringer" fra. Kører version 1511 (vistnok den aller første af win10).

Det kører bare. Jeg har endda fået nogle af de uundværlige prg. fra win xp lagt ind. Win XP kørte også aller bedst efter "opdateringer" var stoppet.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-19 16:25

netop > Det er windows 10 som advarer om et program som kommer fra..........Microsoft.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-19 16:29

Mosebaek > min windows 7 slipper også for opdateringer efter januar.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-07-19 17:12

Win7, dejlig program Eyvind. Pas godt på den. Meget lig XP`en.

Min kone havde den på en Medion pc, der desværre er gået alt kødets gang.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-19 17:18

Mosebæk - desværre har jeg ikke mere en computer som kan køre Windows 98

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-19 21:40

Jeg har ikke opdateret min Win 7 Pro siden den blev installeret for mange år-tier siden.
Dog krævede den at få nogle få nye opgraderinger angående Visuel Basic og en ny MediaPlayer.
Samt Codecs til samme.
Og en enkelt med om Win 7 var lovlig.
Og en opdatering til Browser ? 11, som kører af H til på fleste nye sider, som sikkert er tilpasset Mobilos format.
Det er dog den eneste Browser jeg kan få visse andre programmer til at virke med = Roboform + IDM download manager.

Min erfaring er at man aldrig skal opdatere noget der virker perfekt.
Og det gjorde alt fra Win 3,0 til 7.

Har stadig ikke hørt om at man forsøger at hacke noget der ikke er i omløb eller udgået.

Men sad forleden og så 007 med Pierce Brosnan, og skurken med hele hans Imperium af Software havde lagt så mange FEJL og andet ind i programmerne, at de var nød til at købe opdateringer de næste mange år.
https://www.youtube.com/watch?v=FDnOenubcqs

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-19 21:48

Og en fra tosse kanalen, FED selvstarter..
Gad vide hvor olien skal påfyldes.
https://www.youtube.com/watch?v=0el1glvqWqI

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 500 point
Dato : 08-07-19 15:51

Citat
Min erfaring er at man aldrig skal opdatere noget der virker perfekt.
Og det gjorde alt fra Win 3,0 til 7.

NEMLIG. Jeg startede med Commodore 64. Fortsatte over Win 3.0, 3.1, 95`er og XP.
Alt funkede den gang. Derfor kan jeg heller ikke forstå, hvorfor alt skal opdateres og fornyes.
Okay, jeg er 76 år, og kan måske derfor bedst li`det kendte. Hvorfor hele tiden eksperimentere, med noget der virker godt ??? Jeg tænker tit på, om det blot er for at holde medarbejderne/udviklerne igang.
Citat
Har stadig ikke hørt om at man forsøger at hacke noget der ikke er i omløb eller udgået.

Heller ikke jeg. Jeg går nemlig og hygger mig med at hackerne ikke gider spille tid på noget der er "forældet". Derfor slog jeg også opdateringer fra i Win10, for lang tid siden.

De eneste angreb jeg har været udsat for, er fra konen, når jeg sidder for længe ved komputeren.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-07-19 21:26

En anden ting der undrer mig, er at samtlige Browsere undtaget Microsofts IE har Funktionen Åben Links i nyt vindue.
Ingen andre har fundet ud af at det er nemmere at lukke et browser vindue end lukke en Fane, især med en 5+ knaps mus.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-07-19 21:43

Alle Browsere har funktionen åben i et nyt vindrue = men man skal så højre klikke på linket og åben med.
Det ville have været nemmere bare lave funktionen under indstillinger = åben altid i nyt vindue.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-19 21:19

Det gør styresystemet Linux Ubuntu vist af sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-19 18:35

Tak for svaret Mosebaek. Et nostalgi svar bør her accepteres.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-19 15:03

Selv mange tak.

Endnu en god grund til at tænke sig om inden opdateringer:

https://www.altomdata.dk/nu-bliver-du-snigloebet-af-hackerne?utm_source=IT-UPDATE&utm_campaign=df8c814a9b-EMAIL_CAMPAIGN_2018_08_23_11_01_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_35acb11f6e-df8c814a9b-277958677

Nu drejer sig dette her sig om Asus, men, men, men......

M.