/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbag or pretensioner seatbelt fault
Fra : Pytten1510
Vist : 273 gange
100 point
Dato : 05-07-19 23:09

Hej.
Har en C4 hdi fra 2005. Der kommer en fejl i displayet der hedder - Airbag or pretensioner seatbelt fault - og bilen vil ikke starte. Den klikker bare, når man drejer nøglen. Der er strøm på batteriet. Nogen der har et bud ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-07-19 23:25

Havde samme fejl på en Peugeot fra samme årgang, efter lang tid fejlsøgning viste det sig t set var et tilstoppet dieselfilter.
Det kom bag på mig at der var fejl på airbag, når fejlen var et helt andet sted
Hvornår har du sidst skiftet filter?

At den bare klikker, peger dog nok i en anden retning.

Håber ovenstående trodsalt kan hjælpe

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-19 23:37

Ikke engang starteren kører rundt.
Et dieselfilter ? Når den melder fejl på airbag eller sele ?

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-19 23:56

Som sagt er det bekymrende at den kun klikker.
Skørt eller ej, men HDI motorer melder fejl på airbag, ved stoppet filter.
Har du haft en OBD fejl udlæser på ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-07-19 07:38

Det kan være starteren eller start releet,Eller start spærren.Tjek sikringer. Få på en computer så ser du hvad der er galt. Ved el fejl så kan det ske mange mærkelige ting.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-07-19 09:35

Vi starter fra en ende af ??
Udelukkelsesmetoden. Får en computer på i dag

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-07-19 10:49

Følger

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-07-19 19:31

Tak for svaret thulin.
Det viste sig at være batteriet. ?? Da vi havde drejet nøglen tilpas mange gange, så vi at lyset blev svagere og svagere. Så vi endte med at hente et batteri og vupti, så sprang spanden i gang. Syntes bare det var en mærkelig advarsel ift hvad problemet.
Dagen før havde vi været ude at køre og den har på intet tidspunkt vist tegn på svagt batteri. Så det har fået hjertestop henover natten. Biler er sgu mystiske.
Tak for alle inputs.