/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Polaris atv vil ikke starte
Fra : hojriiskim
Vist : 236 gange
50 point
Dato : 04-07-19 12:22

Min polaris trail boss 330 fra 2003 driller mig igen. Jeg kørte på den til Sankt Hans og efter noget tid tog den pludselig ikke rigtig gas og gik ud. Fik den startet igen, men den gik ud så snart jeg gav lidt gas. Det skete et par gange hvorefter den ikke kunne starte.
Den fik lov at stå lidt uden det hjalp.
Tog Luftfilter kasse af og holdt hånden over hullet ved karburatoren. Min hånd blev helt vædet i benzin. Tænkte den måske var druknet og lod den stå uden filter et par dage. Hjalp ikke. Fandt en bund skrue på karburatoren og drænede alt benzin ud til der ikke kom mere. Tændrør af og så det var sort. Børstede det og tjekkede der var gnist - det var der.
Den snurre fint rundt og lyder som om den næste starter, men det sker ikke. Den skyder lidt frs udstødningen. Der er næsten nyt Luftfilter, nyt batteri og nyt tændrør på.

Var ikke haft karburatoren af da den sidder godt gemt, så vil lige høre om nogen har et bud på hvad det kan skyldes og hvad jeg bør prøve, inden jeg begynder at splitte alt ad?

På forhånd tak for jeres tid og råd!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-07-19 15:04

Det kunne lyde som om at svømmer ventilen ikke lukker helt, Bare et bud.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 04-07-19 15:22

Det tænkte jeg også, men ville der så ikke blive ved at løbe benzin igen når jeg åbner drænventilen i bunden ag karburatoren? Her løb der nok en lille deciliter eller noget ud og så stoppede det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-19 17:11

Når man laver nummeret med at prøve om der er gnist, kommer man meget nemt til at skade tændingssystemet med internt gennemslag.
så kommer der ikke gnist i tændrøret, når det er monteret og der er kompression. den nødvetige gnistspændingen stiger proportionalt med trykket. derfor skal de ca 10 gange så høj spænding til, som i fri luft.

Når man giver gas stiger kompressionstrykket og tændingen fejler, hvis man har skadet systemet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-19 17:11

Når man laver nummeret med at prøve om der er gnist, kommer man meget nemt til at skade tændingssystemet med internt gennemslag.
så kommer der ikke gnist i tændrøret, når det er monteret og der er kompression. den nødvetige gnistspændingen stiger proportionalt med trykket. derfor skal de ca 10 gange så høj spænding til, som i fri luft.

Når man giver gas stiger kompressionstrykket og tændingen fejler, hvis man har skadet systemet.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-09-19 10:51

Transor: Hvordan ved man om systemet er skadet? Kan det måles efter eller?

Jeg har haft karburatoren af og der er ikke umiddelbart skidt i bunden af den.
Benzinpumpen pumper benzin igennem.
Nyt benzin i tanken.
En kammerat har afmonteret og slebet ventiler og tjekket takt (jeg ved ikke en hel masse om det).