/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Briggs&Stratton - karburatorindstilling
Fra : myg
Vist : 235 gange
100 point
Dato : 02-07-19 16:35

Hej igen alle

Traktoren kører, men motoren går noget ujævnt.

Det er jo en B&S 11HP som jeg har skiftet startrelæ, startmotor, ensretterdiode fra tændspolen til batteriet, benzinfilter, renset luftfilter, afmonteret karburator, renset den mekanisk og med trykluft, samt monteret ny pakning mellem den og cylinderen. Svinghjulet renset for rust, og tændspole monteret igen 0,4 mm herfra (4 lag A4-papir ).

Jeg justerer på den skrue, som sidder under svømmerhuset, men det kan ikke gøre det. Ovenpå sidder der en anden (justerings)skrue, men den kan jeg ikke komme til med luftfilteret monteret.

Så er der en masse snak omkring en såkaldt "membran" på visse karburatorer, men jeg mener ikke, jeg har stødt på en sådan.....

Hvem ved noget konstruktivt ?

Her er et link til del-listen for motoren
https://www.haveparkdele.dk/shop/briggs-stratton-252707-0718-01-65797c1.html

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-07-19 18:40
Kommentar
Fra : Urias

Dato : 02-07-19 22:16

Det problem kender jeg. Du skal sætte den op i omdrejninger. Det er nok ikke noget du selv kan gøre, men få et B&S-værksted til det.

Motoren skal mindst have 3100