/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bauhaus er det fup
Fra : rotw
Vist : 482 gange
500 point
Dato : 30-06-19 08:20

1. Hvordan forstå i denne tekst del 1 ,del 2 og del 3

1.Når du handler i BAUHAUS, er du ikke bare sikret det største lagerførte udvalg til både små og store projekter i og omkring boligen – du er også sikret den bedste pris.

2.*Vi overvåger systematisk konkurrenternes priser og foretager løbende prisundersøgelser, så vi sikrer, at vores priser er konkurrencedygtige i forhold til alle nationale konkurrenter med fysiske butikker og webshops.

Hos os kan du vælge mellem det største og mest aktuelle udvalg uden at være bekymret for at betale for meget – hverken online eller offline.

3.Derfor tilbyder vi 12% Lavprisgaranti. Det er et koncept, der giver dig tryghed og klare rettigheder:

Vi matcher alle priser uden diskussion. Hvis du indenfor 7 dage, *på trods af vores pristjek, kan påvise, at en identisk vare sælges til en lavere pris hos en national konkurrent med fysiske butikker – online eller offline, så får du varen til den samme pris som den nationale konkurrent tilbyder.
For online priser fra nationale webshops med fysiske butikker, skal vores pris afhentet i byggevarehuset, sammenlignes med webshoppens pris inkl. forsendelsesomkostninger.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 510 point
Dato : 30-06-19 08:46

Bauhaus er dyrere end de fleste byggemarkeder, handler der sjældent pga samme.
Dog kan de ligge inde med varer man ikke kan finde andre steder.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-06-19 09:02

Abbaba er det så fup det de skrive under punkt 2? Eller hvordan forstår du det?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-06-19 09:46

Tvivler på de undersøger prisen på hver skrue/ andet de har på lager, og slet ikke løbende, men ja de er dyrere end andre.
De skriver også = konkurrencedygtige i forhold til andre, det betyder ikke billigst.
De har til gengæld et større udbud af forskellige varer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-19 11:12

så vi sikrer, at vores priser er konkurrencedygtige

Er efter min opfattelse ikke det samme som billigste.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-06-19 11:28

Min personlige erfaring med Bauhaus (for meget få har grundlag for at kunne generalisere) er følgende:

Man skal se sig for vedr. pris og benytte sig af de muligheder for rabat der er som f.eks. FDM 6% eller Bauhaus-konto hvor rabattens størrelse afhænger af indkøbet, eller andre muligheder jeg ikke lige kender.
Gør man det, er prisniveauet vist ca. det samme som andre steder (jeg har faktisk oplevet enkeltvarer, som var billigere end i j&f ) men nogle varer er ganske rigtigt dyrere prissat end på andre tilsvarende steder, som ikke er deciderede lavprisbutikker.

Udbudet af varer varierer fra Bauhaus-butik til Bauhaus-butik afhængigt af størrelse og beliggenhed.
Jeg har oplevet at visse produkter ikke kunne fås i én by, men derimod i en anden.
Herudover/derfor har jeg f.eks. handlet varer i XL-byg, som jeg ikke kunne få i Bauhaus.

Normalt er betjeningen god, og på niveau med andre lignende butikker jeg bruger. I pressede situationer halter det dog også lidt her...

Prisgarantien på de 112% er reel nok. Jeg har brugt den flere gange, både overfor varer i andre butikker, men også overfor varer de selv satte på tilbud lige efter.
Det er lidt bøvlet, men med dokumentation (tilbudsavis eller foto af prisskilt og butiksangivelse) blev differencen +12% udbetalt uden vrøvl.

Jeg har også fået specialvarer bestilt hjem til gængs vejledende pris uden problemer.

OBS: Jeg har hverken aktier eller familie i Bauhaus ?? Jeg bruger bare butikken, når det er mest fordelagtigt for mig som kunde - ellers er der andre butikker :-D

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-06-19 11:32

Det ser ikke ud til, at emojis bryder sig om kursiv tekst
?? = ?? og ? = her virker det altså ......

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-06-19 11:33

.....åbenbart heller ikke ??????????????

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-06-19 11:36

Påstande er ofte letkøbte, ikke mindst Bauhaus`s. Skousens har kørt meget med det samme, selvom man på 2 min. kan finde billigere hvidevarer andet steds.

Jeg sammenligner det også lidt med en autoriseret bilforhandler og et uautoriseret værksted. Den første påstår han matcher en uautoriseret værksted i pris. Det passer simpelthen ikke.

Det uautoriserede værksted påstår til gengæld man får samme garanti og service, som på den autoriserede. Det passer heller ikke. Man kan bl.a. få store problemer med garantien.....og bliver der altid stoppet originale dele i bilen ???

Jeg holder mig til mærke forhandleren, selvom han er lidt dyrere.

Det var måske lidt af en sidespring, men dog lidt i spørgsmålets ånd.

M.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-06-19 18:41

Mosebaek ->
Vedr. værksteder kan du have ret i, at der er en tendens til, at en del store (autoriserede) værksteder er dyrere end mindre (uautoriserede), hvilket kan tilskrives flere faktorer. Bl.a. fastpris på opgaver, dyrere reservedele (originale ?), flere personer på lønningslisten osv. osv.
Det er der sådan set ikke noget odiøst i, men at de (altid) prismatcher et uautoriseret værksted kan man nok tvivle på. Måske et enkelt eller to .... ??

Jeg er derimod ikke enig med dig i din generalisering af de uautoriserede værksteder.

Der er selvfølgelig brådne kar i alle lejre, men det er et spørgsmål om selv at vurdere værkstedet, og afgøre med sig selv, om man har tillid til det.
Det i sig selv gør selvfølgelig ikke værkstedet bedre, men i mange tilfælde viser det sig, at virkeligheden er bedre end rygterne.
Ethvert værksted med respekt for sig selv, vil f.eks. afklare brug af uoriginale reservedele (billiggørelse af reparation) med kunden inden - ligesom prisniveau, garanti eller mangel på samme.

Jeg har selv haft både gode og dårligere erfaringer med autoriserede mærkeværksteder - både prismæssigt og omkring arbejdets udførelse, og min erfaring er, at der ikke kan generaliseres her.

Mest har jeg dog benyttet det samme uautoriserede værksted i snart 50 år, og såvel pris som kvalitet og u-udtalt garanti har været tip top. ?
Hertil kommer, at jeg er velkommen på selve værkstedet og kan gå rundt og kigge og snakke med mekanikerne og dermed danne mig et indtryk af arbejdet.

Men vore valg og meninger er vel i bund og grund skabt af vore erfaringer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-06-19 20:55

Nu håber jeg ikke rotw ta`r det ilde op. Det var jo ikke biler han spurgte om.
Citat
Påstande er ofte letkøbte

Og de kan falde tilbage på èn selv. Men jeg vil gerne prøve at forklare.
Mit eksempel vedr. hvidevarer: Her i byen har vi en Skousen butik og en anden der har trukket sig ud af en kæde, dog ikke Skousens. Han har tit billigere tilbud, end Skousens.

Og biler: Jeg er kommet ved vores Opel forhandler siden 1983, da jeg købte min første Opel.
Næsten min nabo, er der en eks Nissan værksted. Tror de er dygtige, masser at lave. Og de er nok 30 - 40 kr. billigere i timepris end Opel. Meeen...har de originale Opel stumper til at ligge ?? Jeg tvivler. På Opel værkstedet går de lige ind på lageret, og finder det fornødne. Så differencen på timelønnen er sikkert hurtigt nedbragt. Endeligt tror jeg den autoriserede værksted kender min bil lidt bedre, end den uautoriserede. Måske lidt hurtigere fejlfinding.

Men alt respekt, der er helt sikkert mange gode uautoriserede værksteder. Intet er jo helt sort eller hvidt.

M.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-06-19 22:11

Jeg vil sige det store problem er at når du holder spar 10 20 30% så er det i forhold til normal prisen, denne pris stadigvæk ligger så ca 5 % højere ind priserne hos nogle af de forretninger som man antyder til at man sammenligner priser med.

Eks philips hue kit koster 469 (normal pris) i Elgiganten bauhaus har så dem på tilbud hvor man spare 20% prisen hos Bauhaus er dog bare 599 ? Generelt er bauhaus 20-25% dyre ind eks. Proshop mf. Hvilken jo må være nogle af de butikker som de taler om men nej?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 13:22
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-19 17:14
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-19 09:28

Jeg har tit undret mig over pris fastsættelse på f. eks. tøj. Så sent som igår, var min kone i en tøjbutik for at købe et par sommerjakker.

De var begge sat ned til halv pris. Nok fordi der skal gøres plads til efterårs kollektionen. Men...hvis de nogensinde har kostet den fulde pris (100%), må de tjene helt enorm på dem, når de pludseligt kan sælge dem til halv pris, og efter min overbevisning, stadigvæk tjene på dem. Jeg tror ikke på, de sælger med tab.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-19 09:49

I tøjbrancen er der ca 4 - 500 % i avance ............... som jeg har fået fortalt.

Mærke værksteder bruger så vidt jeg ved også "billig" reservedele.
En nu lukket autoriseret Citroën forhandler/værksted brugte uoriginale bremsedele til min Xantia.

Nogle uoriginale dele bliver så vidt jeg ved, lavet samme sted som de originale.

Spareprocenter eller hvad det kaldes er ligegyldigt, men køb til den pris du syntes om.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-07-19 09:49

Men...hvis de nogensinde har kostet den fulde pris (100%)

Har været på såkaldt udsalg/ tilbud, spar op til XX% - hvor varen faktisk var billigere før den blev sat på udsalg.
Men sådan er det med mennesker, ser man et udsalgs skilt er man straks på den, og tror det må da være billigt.

Og Bauhaus er stadig dyrere end andre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-19 11:35

Ja, verden vil bedrages:
Citat
Har været på såkaldt udsalg/ tilbud, spar op til XX% - hvor varen faktisk var billigere før den blev sat på udsalg.

For mange år siden, var min søster ansat i en butik, der hed "Tusind ting".
De holdt også "udsalg". Jeg kan huske hun fortalte nogle ting var nedsat, men andet var steget i pris. Men bare de så udsalgs skiltet, købte folk i flæng, uden at bemærke den højere pris.

Men igen biler (hvis jeg må fårlov) Reklame stunt: Ny bil med ekstra udstyr for 30 til 40.000 kr. uden merpris ???
Jeg tror det skyldes at det er udgående modeller, hvor "ekstra udstyr" alligevel ikke kan puttes i en nyere årgang/model.

For mange år siden købte jeg en Kadett B. Årgang 1973. (Sidste år de blev fremstillet).
Den var bedre udstyret end årg. 1972. Bl.a. med indbygget ur, og vistnok også radio. Nypris var den samme for de to årg.
Jeg er sikker på, det var fordi "udstyret" alligevel ikke kunne bruges i den nye Kadett C. Så kunne de lige så godt, proppe det (gratis) i B`en, i stedet for at lade det ligge på hylderne.

Og sådan tror jeg det bruges stadigvæk.

M.

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 13-07-19 21:32

Tak for svaret abbaba.