/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Min Worx græsrobot vil ikke køre
Fra : clausp6100
Vist : 400 gange
300 point
Dato : 22-06-19 11:10

Jeg har en Worx Landroid S WR105SI wi-fi den har virket upåklagelig i halvandet år, nu kører den blot ud fra stationen og siger Mover outside wire med 2 hurtige røde blink.
Stationen har grønt lys, jeg har prøvet at tage en wire af så blinker den grønt.
Jeg har målt wiren igennem og der er ingen brud.
Hvis jeg tager hånden ind under robotten og holder forhjulet oppe, og løfter den ud på midten af plænen begynder den at blinke 3 gange rødt efter ca 6 meter fra ladestationen og giver meddelesen Missing wire, når jeg igen nærmer mig stationen blinker den igen 2 gange hurtige røde blink og siger Mower outside wire.
Det samme sker hvis jeg flytter den uden for området.

Jeg må nu igang med håndskubberen, hvor flovt, jeg håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-06-19 15:29

Hvad er modstanden på din wire ??? (skal være under 6 Ohm)

Har du opdateret softwaren til nyeste version? (det er altid det første support efterspørger hvis man ringer til dem med et problem)

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 22-06-19 17:55

Ja den er ca 4 ohm og der er den nyeste software på den står til automatisk opdatering.
Jeg har sendt samme spørgsmål til support så må jeg se hvad de svarer på mandag.
Min plæne er 500 kvm og moweren er en 500 kvm men året efter jeg købte den hed den pludselig 450 jeg har tænkt på om den måske ikke genererer et kraftigt nok signal og de derfor har nedgraderet den til 450 kvm, hmmm så må de op med en kraftigere ladestation. Men det er bare en tanke jeg har. Tak fordi du gider svare.
Mvh Claus

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 22-06-19 20:49

Det er vel en flok veganere der har set sig ond på worx'en og saboteret den.

/Urias

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-06-19 21:08

Urias, der er noget du har misforstået. Veganere slår græs og andre planter ihjel og spiser dem, men ikke dyr, der har et nerve system og kan føle frygt, smerte m.m.

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 26-06-19 00:26

På grund af den kraftige regn havde robotten ikke kantklippet, jeg tog en håndskubber og lavede en tæt barbering hele vejen rundt, da jeg var færdig gik robotten igang.
Der kunne åbenbart ikke skabes et kraftigt nok signal inden for afgrænsningen pga. højt og vådt græs.
Eller var det måske ham veganeren der bor nogle huse længere nede!!
Nåh men den kører igen nu.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 26-06-19 16:08

aj aj krexxrh ej ej brww+mmn tjal ej ej øøh cannabis, love is on the air, det helt crazy, det her..!
Det var godt du fik gang i worx'en igen.

Mvh. U. Elbæk
Sortsnakker