/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
søger efter Maren Hansen født 3 maj 1839
Fra : 2601
Vist : 345 gange
500 point
Dato : 19-06-19 16:47

Jeg søger efter Maren Hansen født 3 maj 1839 i V. Lunde, Lunde Sogn, Lunde Herred odense amt.

Hun er datter af Husmand Hans Hansen født april 1807 i Sandholts Lyndelse Sogn, Sallinge Herred, Svendborg Amt og Ane Jensdatter født 1812 i V. Lunde, Lunde sogn i Lunde herred, Odense amt.

De bliver gift 27 nov 1841 i Vissenbjerg Kirke, Vissenbjerg Sogn, Odense Herred, Odense Amt.

Maren Hansen bliver Konfirmation: 1. Søndag efter Paaske 1854. (23 april) Koelberg Skole.
Når og af hvem vaccineret:
6 Juli 39 Guldbrand.
Vissenbjerg Kirkebog side 190 nr. 24. Opslag 133, Kontraministerialbog 1845-1875.

Det sidste jeg har på Maren er FT 1855:

Folketælling-1855.
Odense, Odense, Vissenbjerg, Vissenbjerg, Skovbo, 88,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Hans Hansen, 48, Gift, husfader lever af sin jordlod, Sh. Lyndelse
Ane Jensdatter, 42, Gift, husmoder, Vesterlunde?
Maren Hansen, 16, Ugift, barn, Vesterlunde?
Bodil Kirst. Hansen, 11, Ugift, barn, Her
Hans Hansen, 8, Ugift, barn, Her
Karen Hansen, 7, Ugift, barn,    Her
Udøbt Dreng, 1, Ugift, barn, Her

Jeg har set i Vissenbjerg Kirkebog om hun er død eller hvor hun er flyttet hen uden at finde noget.

Nogle der ved noget om Maren Hansen efter 1855?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-06-19 10:01

Sønnen Niels Christian Hansen konfirmeres i 1868
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17138791#182072,30911688
folketælling 1860

Odense, Odense, Vissenbjerg, Skovsbo, et huus, 22, FT-1860, B0087
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Hansen    53    Gift    huusfader        Sandholts Lyndelse sogn, Svendborg Amt
Ane Jensdatter    48    Gift    hans kone        Lunde
Bodil Kirstine Hansen    17    Ugift    deres børn        her [Vissenbjerg]
Hans Hansen    14    Ugift    deres børn        do [Vissenbjerg]
Karen Hansen    12    Ugift    deres børn        do [Vissenbjerg]
Niels Christian Hansen    6    Ugift    deres børn        do [Vissenbjerg]
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-06-19 15:19

Til senta.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Desværre så har jeg alle børnennes konfirmation, men jeg kan ikke finde hvor Maren flytter hen.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 29-06-19 01:02

Måske er det hende her:

Navn:   Maren Hansen   Køn:   K
Alder:   20   Civilstand:   Ugift
Stilling i husstanden:   tjenestefolk   Fødested:   her i sognet [Lunde]
Kildehenvisning:   185   trossamfund:   lutheran
Kilde:    FT-1860   Husstands-/familienr:   40
Matrnr/adresse:   gaard
Sogn:    Lunde   Herred:    Sunds
Amt:    Svendborg   Stednavn:    Lunde
Indtastningsnr:    B0459   Løbenr.:    241
Samtlige personer i husstanden

Svendborg, Sunds, Lunde, Lunde, gaard, 40, FT-1860, B0459
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Knudsen    65    Gift    huusfader, gaardmand        her i sognet [Lunde]
Cathrine Pedersen    55    Gift    hans kone        Søllinge sogn
Peder Pedersen    28    Ugift    deres sønner        her i sognet [Lunde]
Knud Pedersen    25    Ugift    deres sønner        her i sognet [Lunde]
Rasmus Knudsen    59    Ugift    huusfaders broder, der af ham forsørges, krøbling        her i sognet [Lunde]
Peder Larsen    19    Ugift    tjenestefolk        Ringe sogn
Maren Hansen    20    Ugift    tjenestefolk        her i sognet [Lunde]
Anne Sophie Andersen    18

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-06-19 02:24

Tak for svaret vith. Nej mange tak for din store hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-06-19 02:27

Jeg er ikke sikker på, at det er hende, for ved nærmere eftersyn er der vist 2, der hedder Maren Hansen, som er fra Lunde.
Du skal nok lige tjekke det.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-06-19 13:56

Til vith.

Du skal have tak, det er jeg i gang med.

Med venlig hilsen.