/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Klimahysteri ala Thunberg
Fra : Urias
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 16-06-19 21:30

Hvor mange herinde er røget med på klimahysteriet ?
Tror I på, at Greta Thunberg kan se co2 molekyler ?

- og endelig tilsidst: Går jorden under indenfor de næste 20 - 50 år ?

Mvh. Urias.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-19 23:20

"En tåbe kan spørge om mere end ti vise kan svare på"

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-19 06:53

Er da heeelt med på den lille Greta's klima stunts.

En 16 årig udviklingshæmmet har jo en meget bedre indsigt i klimaet, og klimaløsninger, end den samlede videnskabs- og forsker stand

(Og selvfølgelig kan hun da se CO2 molekyler, der siger hendes Mor nemlig selv)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-19 10:20

Jeg har da også set en masse CO² hvirvle omkring - da jeg lappede den gamle duet sammen.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 17-06-19 15:58

"Greta Thunberg er blevet en stjerne. Et ikon for millioner af ikke mindst unge verden over. Hendes énmandhær er vokset til en global bevægelse."

Man begynder at forstå hvorfor det var så let for den østrigske maler at forføre et helt folk.

/Urias

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-06-19 21:04

Hitler var ikke intet andet end klat-maler, har du set hans malerier?

Og forresten hvad nytter den klima? debat.
Dem der virkelig SVINER har penge nok til at betale sig fra det, men er sgu da lige glad med om der ryger et menneske eller 2, mens de lige sviner Kloden/ Danmark til.

De nederste mennesker på rangstigen? er dem der virkelig kan indse at man ikke bare kan bruge en regnskov til lokums papir.

PLUS så mange og u-rigtige oplysninger der kommer frem om ALT, som intet har et at gå/ stå på.

Ingen vil have støj fra Møllerne osv, men de går sikkert og samler Naboens affald i grøftekanter, mens de burde være i Kirke, hvor de så kører til i store udenlandske biler.

Komikken er, at de ikke selv kan se at de eller VI bliver taget ved røven af Politikerne.
Og desværre bliver de valgt igen og igen, til tårnhøje Skatte kroner.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 17-06-19 23:05

Set ud fra klodens samlede co2 regnskab, hjælper det så egentlig noget, at Danmark skærer ned på sit samlede co2 udledning ? At bruge så mange milliarder på projektet er vel at skyde spurve med kanoner.

Til abbaba
"Hitler var ikke intet andet end klat-maler, har du set hans malerier? "

Nej, det har jeg ikke. Men det var heller ikke Hitlers "klatmalerier" jeg hentydede til, det var hans demagogiske evner. Grete Tunsalat har de samme evner, uden sammenligning i øvrigt.

/Urias.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 18-06-19 00:10
Kommentar
Fra : persens

Dato : 18-06-19 09:21

Jeg er helt med på, at der skal gøre noget for at bremse/stoppe den globale opvarmning; men jeg undrer mig. Hvorfor bliver der ikke fokuseret mere på de helt store klimasyndere: USA, Rusland, Indien (fortsæt selv..), samt den uhæmmede skovhugst i Sydamerika? Indførelse af atomkraft er jo også nærmest væk i medie hysteriet.
Jeg har ikke svaret, men så er det jo også meget lettere at politikerne udråber DK til verdens førende klimaduks, der iværksætter "pseudo-tiltag" eksempelvis en ugentlig, kødløs dag, så vi kan pudse vores glorie og dermed redde planeten fra undergang!
Skulle det svigte, er der jo altid den sidste udvej: Lav en klima-march - dét virker

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 18-06-19 11:44

Lad os få fakta på bordet.

Den årlige globale udledning af co2 er ca. 37,1 milliarder tons (2018)

Den årlige co2 udledning fraEU-landene udgør 1,7 milliarder tons (2018)

Den årlige co2 udledning fra Danmark er 52 millioner tons. Eller 0,14 %

Hvis vi antager at Danmark intet udleder fra i morgen, vil den globale udledning være 99,86%

Ovenstående er IPCC egne tal -og kan til enhver tid kontrolleres.

Jeg kan stadig ikke forstå vi kaster millioner af milliarder efter et nytteløst projekt.
Jeg er helt med på, at vi skal udfase olie, kul, osv, men ikke hurtigere end alm. mennesker kan følge med.

Kina fx, har fået lov - frem til 2030, at forøge deres co2 udslip med op til 30%.
pga, at de betegnes som et udviklingsland. Det var grunden til at USA forlod Paris-aftalen.

Gå ind på denne side og bliv klogere: https://klimarealisme.dk/

/Urias

Godkendelse af svar
Fra : Urias

Dato : 19-06-19 12:17

Tak for svaret dogvillestar.

Vi glæder os til elbilernes indtog i ligusterkvarteret - særligt, når de klima rigtige bilejere skal tanke strøm på batterierne. Det danske el-net er slet ikke gearet til det, -og det betyder simpelt sagt, at fru Hansen får strømudfald midt i frikadellestegningen og hr. Hansen får ikke set DR Vejret klokken lidt i 19 hvor vejr-profeten "vores allesammens Søren" viser et kraftig regnvejr i det nordlige Afrika.

/Urias.

Kommentar
Fra : dogvillestar