/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Farve på ramme omkring LCD tv-skærm
Fra : bigfool
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 15-06-19 18:08

Mit spørgsmål kan måske virke lidt nørdet; mit nuværende 49" tv har alu/metalfarvet rammekant omkring selve skærmen, (ca. 1-1,5 cm. bred), men efter at have set på et tilsvarende tv med halvblank sort rammekant, synes jeg at selve billedet bliver visuelt mere kontrastfuldt og "varmt"/behageligt at kigge på.

Ud over evt. at klæbe noget sort isolerbånd på kanterne/rammerne, (hvilket måske ikke blive pænt pga. afslutningerne), har I så andre forslag til en løsning? (ved godt at man kan sende tv'et til en professionel lakerer, men så løber det også op).

Gode ideer og forslag imødeses

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-06-19 20:11

Pak skærmen godt ind og giv rammen noget spray maling.
Eller brug en markerings pen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-06-19 20:12

Et stykke papir burde kunne gå mellem skærm og selve rammen.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-19 20:14
Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 16-06-19 08:35

Tak for svaret abbaba. Jeg prøver det med folien (kan kun få et stykke papir ind mellem skærm og ramme nogle steder).