/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB ekstern hardisk
Fra : 2100
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 01-06-19 12:37

På min ekstern harddisk står der "ikke-allokeret" når jeg højre klikker for at oprette partition kommer denne vindue frem hvor der står, Ny simpel diskenhed - Ny samlet diskenhed - Ny spredt diskenhed - Ny spejlet diskenhed. Hvad for en skal jeg bruge når jeg kun vil have 1 partition.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-19 12:57

Jeg kan godt forstå at du bliver forvirret med disse noget mislykkede forsøg på at gøre tingene mere forsrtåelige.

Vælg "Ny simpel diskenhed".

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-06-19 13:00

Jeg bruger forresten selv Gparted ( https://gparted.org/download.php ) til at oprette partitioner med. Den kan det hele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-19 13:35

Jeg bruger også Gparted til mine eksterne harddiske.
Men hvis du bare vil kigge og evt. flytte / oprette / slette en ekstern harddisk, kan du benytte det indbyggede program som følger med windows.

Højreklik på start og vælg "Diskhåndtering"
så kan du se et billede af de tilsluttede harddiske.

Disk 0 er den harddisk som windows ligger på
( med flere små partitioner som bl.a. bruges til genoprettelse)

Disk1 vil være din eksterne harddisk (NTFS formatet er godt til store filer)

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 01-06-19 14:00

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.