/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
instalation af google
Fra : kivi
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 31-05-19 14:34

når jeg prøver installere google få jeg denne besked " din netværksadministrator anvender en gruppepolitik der forhindre instalation " hvor slår det fra

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 31-05-19 14:45

Installerer Google?
Hvad er det helt præcist, du vil installere?
Google laver ganske mange ting.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-05-19 14:46

google browser den plejer jeg at bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-19 17:09

www.google.dk
Så er du i google browser programmet på dansk

Hvis du har en gmail så
Klik login
skriv din mailadresse eks. xxx@gmail.com og så det password/kode som passer til mailen

Nu er du inde i google og kan lave en masse forskelligt.

Hvis din windows 10 fortæller at det er "farligt" så klik installer alligevel

Hvis du har windows 10 pro "S" - så kan der godt ligge en bremse så du ikke kan installer alt.

"s" bremse kan man godt ignorere, men så tabes der også lidt sikkerhed.

Windows kommer vist snart med en bedre browser en "Edge"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-05-19 19:02

Microsoft's nye browser hedder vist Chromium så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-05-19 22:52

=> Eyvind: Windows 10 Pro S er MS måde at blokere for at der installeres andre programmer end MS´s egne.

Det har INTET med "sikkerhed" at gøre, men ren og skær protektionisme.

Man kan ROLIGT fjerne den for de, der kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-06-19 08:48

tak for alle svarene men jeg synes ikke at jeg har fået svar på hvor kan ændre det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-19 10:22

Jo da Bille1948 - det er sikkehed for at brugerne kun køber programmer, som er godkendt af MS.
For et mindre gebyr på et par milioner.

Kiwi - fortæl lige hvad du vil og hvad du forsøger at gøre.

Ps. Det er svært at hjælpe, når vi skal gætte os til hvad du vil.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-06-19 10:43

det jeg vil er at installere google crom på min nabos pc den kører win 10 pro google lavede lidt problemer hvor jeg så afinstalerede den og ville så installere igen som jeg har gjort med andre som havde samme problem

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-19 11:34

Så er jeg næsten sikker på,at det er "S" tilstand som spærrer for adgang til installation.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4456067/windows-10-switch-out-of-s-mode

Med denne tekst som du bør printe ud og så følge anvisningen nøje.

Skifte ud af S-tilstand i Windows 10
Windows 10 i S-tilstanden er designet til sikkerhed og ydeevne og kører udelukkende apps fra Microsoft Store. Hvis du vil installere en app, der er ikke tilgængelig i Microsoft Store, skal du skifte ud af S-tilstand. Skift fra S-tilstand kan ikke fortrydes. Hvis du foretager skiftet, kan du ikke vende tilbage til Windows 10 i S-tilstand. Det er gratis at skifte tilstand ud af S-tilstanden.

På din pc, der kører Windows 10 i S-tilstand, skal du åbne Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Aktivering.
Vælg Gå til Store i afsnittet Skift til Windows 10 Home eller Skift til Windows 10 Pro . Hvis du også ser afsnittet "Opgrader din udgave af Windows", skal du passe på, du ikke klikker på linket "Gå til Store", der vises der.
På siden Skift væk fra S-tilstand (eller lignende), der vises, skal du vælge knappen Hent i Microsoft Store. Når du får vist en bekræftelsesmeddelelse på siden, vil du kunne installere apps, der ikke er fra Microsoft Store.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-06-19 17:14

tak ejvind men jeg kunne ikke få det til virke så i samråd med nabo lavede vi en genoprettelse

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 01-06-19 17:17

Tak for svaret Eyvind.