/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ændre router fra switch til router igen
Fra : freddiemercury
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 16-05-19 20:46

Hej
Jeg har fået et problem med min router TP link 1750
Hvordan får jeg den sat op som router, den står som switch nu

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-05-19 20:48

Nulstil den til factory default. Kan du ikke komme ind i routeren, så hard reset routeren via knappen i bunden, brug evt en papir clips

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 16-05-19 20:56

Hjælper desværre ikke
Det må være et sted inde i opsætningen men ved ikke hvor

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-05-19 22:23

Når alt andet svigter - kig i manualen eller download den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-05-19 08:37

Hvor kan du se en er konfigureret som en switch?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-05-19 08:41

Det siger stofa kunde support den er
Men aner simpelthen ikke hvor jeg skal ændre den når jeg logger ind på min routers side

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-05-19 08:46

Okay hvis stofa siger det så kan du slappe af. Deres support er utilregnelig.
Hvad oplever du af problemer?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-05-19 11:45

Citat
Nulstil den til factory default. Kan du ikke komme ind i routeren, så hard reset routeren via knappen i bunden, brug evt en papir clips

Når du nulstiller med en blyant, papirclips, el.l. så skal knappen være indtrykket i et antal sekunder før der sker noget. Jeg plejer at have den indtrykket i 30 - 60 sekunder for at være sikker.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-05-19 18:35

Hvis det er Stofa.. Ved de ikke meget om support...

Du skal sikkert clone Mac fra en enhed der er på nettet adresse, ind i din router, da Stofa ofte låser macadresser på kendte enheder.

Når du så har lagt den kendte Mac adresse ind i router flytter du kabel rundt, så router er den første enhed som Stofa ser.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-05-19 19:04

Jeg er noget i tvivl om den besked som du har fået af Stofas kundesupport. Hvad har du siddende i det blå stik? De fire gule stik er faktisk et indbygget fire-ports switch som fungere som sådan uanset hvad routeren ellers er konfigureret til. Den indbyggede WiFi fungere blot som ekstra porte på switch'en.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 19-05-19 20:36

Den blå er fri har kabel fra fiberboks til min Lan 1 som det skal. Men har pillet den fra nu. Håber bare på at kunne få den tilbage til factory instilling så jeg kan bruge den som router.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-19 20:42

Citat
Den blå er fri

Det er problemet.
Kablet fra fiber-boksen skal gå ind i det blå stik. LAN 1-4 skal gå til dine netværks enheder, PC, bærbar, Xbox, Playstation, printer, TV, recorder, osv. osv. osv.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 19-05-19 21:54

Mener vi har prøvet det af også, og iflg stofa skal den i port 1

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-19 22:10

Hvad sker der hvis du sætte din PC/bærbar til, i stedet for det blå stik?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-05-19 23:07

Ok

Er din router leveret af Stofa eller er det en du selv har købt?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-05-19 23:12

Jeg mener, hvis du selv har købt den så kan Stofa formentlig ikke have lavet noget ved den, og så kan den heller ikke være låst. Så er det blot et spørgsmål om at finde frem til din TP-Link's IP-adresse for at kunne komme ind på konfigurations siden.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-19 09:20

Uanset hvordan vi vender og drejer det så skal kablet det fiber-boksen ind i det blå stik på TP-Link. Men som jeg skrev tidligere, så prøv og kom kablet fra fiber-boksen i en computer og se om man kan komme på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-05-19 16:59

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-19 16:57

Selv tak.