/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
genoprettelse
Fra : kivi
Vist : 236 gange
100 point
Dato : 02-05-19 11:43

hvordan fungere det genoprettelse som man kan lægge på en usb jeg har somme tider det problem at dengår i stå under opstårt

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-05-19 12:48

Jeg har ikke prøvet genoprettelse med USB. Men jeg har for nyligt prøvet det uden, og jeg formoder at forskellen ikke er så stor. Der er reelt tale om en geninstallation af Windows. Der var to muligheder. En hvor alle filer og indstillinger blev bevaret, og en hvor Crevet bliver formateret så alt bliver slettet. Min erfaring siger mig at systemet downloader en helt frisk Windows således at man bagefter får en helt frisk installation. Jeg vil mene at man med USB blot har downloadet en frisk Windows på forhånd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-19 20:49

Genoprettelse hvor den bliver som helt ny.

Genoprettelse hvor den beholder alle windowsfiler.

Gendannelse hvor du "rykker tiden tilbage" hvor der er gået noget galt. (kræver at gendannelse var slået til)

Windows 10 genoprettelse kan lægges på en DVD eller en USB hukommelse.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Rul ned og klik her:
Brug af værktøjet til at oprette et installationsmedie (USB-flashdrev, dvd eller ISO-fil) for at installere Windows 10 på en anden pc (klik for at få vist flere eller færre oplysninger)

Har du først sat den i gang, med genoprettelse kan det ikke fortrydes.

Vær tålmodig for det tager lang tid og den bør være koblet til lysnet og helst kabelforbindelse til internettet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 03-05-19 07:55

jeg har vist misforstået noget for jeg troede at det var noget man kunne lægge ned på en usb og så bruge når den ikke ville starte op

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-19 10:59

Så kan du gøre som jeg gør-

1. Hente og installere det gratis backup program "Aomei backupper".
https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html

2. Starte programmet og vælge Backup

3. vælg så partition backup og klik step 1

4. klik på de partitioner du vil gemme (altid C: hvor windows jo ligger)

5. sig ja til at det er en system partition

6. Klik step 2 og find din usb pint (64 GB er som regel nok) marker > åbn

7- start back up

8. Under punktet uttility kan du lave en CD/DVD som kan starte computeren og lægge din backup ind igen.

Bare spørg

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 04-05-19 07:43

Tak for svaret Eyvind.