/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan fjerner man de små rødder på mur
Fra : vagn2901
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 22-04-19 11:54

Jeg har fjernet en klatrehortensia, som har stået op ad en murstensvæg. Nu er der kun en masse små rødder, som sidder godt fast i stenene. Kan de nemt fjernes? og hvordan?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-04-19 12:43

Mit gæt er, at de kun med stort besvær lader sig fjerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-19 12:48

Når resten af planten er væk, vil de jo efterhånden dø og tørre ind. Så sidder de ikke så fast mere, specielt hvis det bliver en varm og tør sommer.
Hvis di er helt vild med at slulle bearbejde dem hitsigt , kan du slive med en overskåren mursten i samme farve.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-04-19 14:00

"slive"=slibe

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 06-05-19 19:57

Vi havde det samme problem... Og med en murspand med en mild opløsning af eddikesyre og vand så er det nemt at smøre ud over stenene med en tapsere pensel.