/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvorfor bølger med spam?
Fra : ingelein
Vist : 206 gange
100 point
Dato : 19-04-19 09:02

Jeg bliver oversvømmet med spammails. Selvom det bare er et klick for at komme af med dem, spørger jeg mig selv om, hvorfor disse bølger med emner, som er identiske.
UPS og andre om forsendelser og i sidste uge Quatar og Amercican Airlines vedr. min booking.
Nu har jeg aldrig sat min bagdel i et flysæde og kunne ikke drømme om at gøre det, så jeg klikker disse mails ud straks, men når jeg aldrig har kigget på rejser af den ene eller anden slags, spørger jeg mig: hvor har de min mailadresse fra? Bitcoins og andet skrammel er der også som spam tilbud.
Ingelein

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-19 09:34

Det kunne stamme fra en "uskyldig" konkurrence på f.eks. Facebook

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-04-19 10:13

Jeg deltager aldrig i konkurrencer på facebook. Det er jo humbug for naive mennesker.
Ingelein

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-19 10:40

Der er jo mange muligheder Hver gang du giver din e-mailadresse væk er der jo en potentiel risiko for at den bliver videregivet. Der sker også hacking af virksomheder

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-04-19 11:55

Så vidt jeg husker så ender din mailadresse på en af TDC's domæner. De kriminelle som sender den slags spam har scannere som sender alle mulige bogstavskombinationer ud som mailadresse til specifikke domæner for at se om der er gevinst.

Jeg har selv fået dæmmet op for det meste ved på serveren at blokere for alle mails hvor afsenderadressen ender på .xxx eller .xyz. Efter at jeg gjore dette forsvandt alle tilbud på Viagra m.m..

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-04-19 12:10

Citat
Jeg har selv fået dæmmet op for det meste ved på serveren at blokere for alle mails hvor afsenderadressen ender på .xxx eller .xyz. Efter at jeg gjore dette forsvandt alle tilbud på Viagra m.m..

Interessant oplysning - hvordan bærer man sig ad med det?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-04-19 12:33

Citat
Interessant oplysning - hvordan bærer man sig ad med det?

Det kommer fuldstændigt an på hvor man har sine mails liggende. Jeg bruger Azero hvor jeg har mit eget domæne liggende og har derfor også mine mails der. Det er på administratorsiden til mine mailadresser jeg kan lave et sådant filter. Spørg hos din egen udbyder. Alternativt så kan du også undersøge de muligheder der er for at dit mailprogram kan gøre noget bestemt med mails med bestemte indhold, eller hvor afsenderadressen har et bestemt indhold. Jeg bruger en ældre version af Incredimail som jeg købte for mange år siden, den har sådanne faciliteter.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-04-19 12:49

Den ene af mine mail adresser er hos TDC, og der sender de dem automatik i spam filtret, så er det blotte at klikke på den sætte hak for alle og slet, så er det overstået.

Det er stort de samme som ingelein får, jeg også får udover tilbud fra Netflix, Sporify, HBO med videre om abonnement i 6 måneder for kun 14 kr. De skal jo bare lige bruge mine kortoplysninger, så de kan misbruge dem.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-04-19 15:07

Der er firmaer der lever af at sælge ? gyldige mail adresser.
De har programmer der kan hente mail adresser automatisk, fra diverse login sider, især hvis disse ikke er beskyttet mod samme.
Har selv sådan et program, og det er særdeles effektivt.
Så måske derfor de kommer i hopetal, for så at dø ud senere.