/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan forhindres pop up?
Fra : cristian2
Vist : 754 gange
40 point
Dato : 09-04-19 14:02

Jeg får konstant popups på min skærm nede i højre hjørne. Jeg har forsøgt at blokere dem på Chrome (chrome://settings/content/popups)
Der er tale om annoncer fra dette sted (det fremgår imidlertid af annoncerne, hvis det ikke er snyd):
https://da.yourtripagent.com
da.yourtripagent.com
https://www.yourtripagent.com

Men det bliver ved med at poppe op selvom jeg har genstartet.
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-04-19 14:18

Du har garanteret fået noget snavs ind i maskinen. Prøv at installere Malwarebyte og lad denne scanne din maskine og fjerne det den finder:

https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Jeg har også gode erfaringer med Superantospyware:

https://www.superantispyware.com/free-edition.html

I begge tilfælde så er det den frie (gratis) version du skal hente.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 09-04-19 15:25

Citat
Prøv at installere Malwarebyte og lad denne scanne din maskine og fjerne det den finder:

Tak for svaret, men lige inden jeg går i gang: Burde min Avast Free ikke have opsnappet det?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-04-19 16:04

Citat
Burde min Avast Free ikke have opsnappet det?

Jeg forstår sandelig godt at du spørger. Men der er forskel på en virus som er lavet for at ødelægge/skade ens windowsinstallation eller at udføre egentlig spionage, og spyware og adware programmer som oprindeligt er lavet til at sprede reklamer o.l..

Det er langt fra alle antivirusprogrammer som fjerner sidstnævnte da der faktisk er folk som betaler for at få spredt annoncerne. Men det er ikke alle annoncører som er klar over hvordan deres annoncer bliver spredt, medmindre at de selv er kriminelle.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 40 point
Dato : 09-04-19 18:48

Har du også problemer med IE browseren?

Du kunne prøve at slette Browser data, sletter vist også diverse gemte koder til sider.
Se efter om du skulle have fået installeret et Browser Plugin.
Se efter i Programmer, om der er noget nyt som ikke burde være der.

Den form for Adware du har fået er ikke skadeligt, men hamrende irriterende.

Mallwarebytes burde kunne udrydde den i den gratis udgave, havde du haft Pro udgaven tror jeg ikke du havde lagt mærke til noget, da den scanner i realtime, modsat de gratis udgaver

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-04-19 05:27

Mange af disse 'pop-ups' kommer pga. at du har givet siden tilladelse til at sende dig meddelelser.
Kan slås fra i browser indstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 20-04-19 19:11

Tak for svaret abbaba. Det hjalp!

Kommentar
Fra : CC123