/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2016 og dokumentbeskyttelse
Fra : zakia1964
Vist : 154 gange
300 point
Dato : 08-04-19 23:32

Hej
Jeg har lavet nogle brevpapirsskabeloner. Logo og standardtekster er gemt i sidehoved og sidefod.
Dokumentet er formateret efter en designmanual med opsætning af både skrifttyper, skriftstørrelse, margener og afsnitsformatering.
Slutbrugeren skal kunne indtaste data på bestemte placeringer i dokumentet så derfor har jeg oprettet formularfelter til formålet. Så længe dokumentet er ubeskyttet opfører formatering m.m. sig som den skal. Det er også muligt at indsætte autotekster/autosignaturer.
Mit problem er så snart jeg beskytter dokumentet, så slutbrugeren ikke kan klikke imellem formularfelterne så de kan flyttes. Der indsættes ikke ekstra afstand ved nyt afsnit (Enter) og det er ikke længere muligt at indsætte autosignatur i formularfelterne.
Er der nogen der har en løsning eller idé til hvordan dette problem kan løses?
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-04-19 23:36

Det er - måske - et spørgsmål om, at du har lavet plads i det pågældende felt til dette, eller at du ikke har begrænset "formularen" til IKKE at begrænse dette?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 08-04-19 23:56

Bille1948 - jeg er ikke sikker på hvad du mener med at lave plads i de pågældende felt.
Formularfelterne fungerer helt perfekt hvad angår formatering m.m. så længe dokumentet ikke er beskyttet. Men så snart jeg beskytter dokumentet (uanset hvilken beskyttelse jeg bruger) så tilsidesættes den indstillede formatering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-19 14:21

Min første tanke er om du har lavet og gemt en skabelon (eks dotx)

Her er lidt om skabeloner
https://www.google.com/search?q=word+skabeloner+beskyttet&oq=word+skabeloner+beskyttet&aqs=chrome..69i57.33985j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

eller lidt her:
https://www.thedoctools.com/wordtips/word-skabeloner-og-word-dokumenter-filtyper/

Måske er det en formular du skal bruge,

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 13-04-19 17:07

Ejvind - jeg har gemt som skabelon (dotx) og jeg har indsat formularfelter. Problemet er at dokumentbeskyttelsen fjerner formateringen i formularfelterne, som ellers fungerer super, når skabelonen ikke er beskyttet. Jeg har lavet tonsvis af skabeloner i tidligere word-versioner - men har aldrig oplevet at formateringen bliver smadret af dokumentbeskyttelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-19 20:07

Ok det var bare lige en tanke.
Det er længe siden jeg har lavet skabeloner.
Hvis du gemmer skabelonsiden i nyt navn inden du bruger den..........................

Microsoft laver også om hver gang der skal sælges noget "nyt".

Jeg lavede en gang en personale database (ca 40 personer) i access '95 og var nødt til at lave meget om ved overgang til '97 og jeg tror endda den kører endnu i office 2000 regi.