/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Ringtræning
Fra : return
Vist : 410 gange
500 point
Dato : 03-04-19 16:00

Hej

Er der nogle der kan beskrive hvordan man går ringtræning med en hund indendørs

hvad starter man med og i hvilke række følge gør man hvad og hvordan går man i ringen
hvornår skal man små løbe /gå osv ,- er der nogen der kan beskrive det punkt for punkt så er der gode point at hente

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-04-19 17:17

Hvis det er en DKK hund, du har, så henvender du dig til opdrætter. Eller hvis racen har en specialklub, så er der som regel både dygtige opdrættere og folk, der ved hvad lige præcis din hunds race har brug for at kunne.
Min golden retriever skulle finde sig i at jeg holdt læberne væk fra tænderne, så dommeren kunne se om tænderne var fuldtallige og ok.
Hunden skulle også kunne løbe afslappet med løftet hovede og uden at trække alt for meget i snoren.
Men det er forskelligt fra race til race. Så du må kontakte opdrætter og få råd og vejledning.
Og sandsynligvis vil opdrætter kunne henvise dig til et træningshold, hvor du kan lære at få din hund til at se bedst muligt ud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-04-19 17:23

Prøv at google "ringtræning". Der er masser af hold for ejere, der ønsker at deres hunde viser sig selv bedst muligt. Mange hunde kræver også særlig pelspleje inden udstillingen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 03-04-19 18:38

Lidt at blive klogere af
http://www.hundehold.dk/ringtraening/

På facebook findes grupper med ringtræning.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 04-04-19 07:08

Tak for svaret katekismus.