/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ærtesten 8-18mm i sække
Fra : thulin
Vist : 282 gange
400 point
Dato : 01-04-19 11:07

Nogen der ved hvor (om det overhovedet er muligt) at købe Ærtesten 8-18mm i sække 20-25kg ?
Der er masser firmaer som vil sælge dem i Bigbag til levering for ca. 1000kr leveret, men skal ikke bruge mere end 4 sække.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-04-19 11:26

Bare søg på vaskede ærtesten 8-16 mm.
De fås i 25+50 kg sække over hele lander

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-04-19 12:31

Desværre ikke, granitskærver i 25kg sække ja, men ikke ærtesten (grus) kommer som jeg kan se det kun i bigbag eller løs lastbil levering

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-19 13:49

Sidste år hentede jeg i spande, købt gennem Gul og Gratis.

I gamle dage kunne man også hente små portioner sand og sten i Bauhaus.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-19 13:51

Og afhængig af hvor du bor, hos den lokale grusgrav og muligvis på havnen.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-04-19 17:31

Er helt med på at jeg kan hente i grusgeav etc. men skal kun bruge 4 x 25kg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-19 19:51

Hvis du ved hvor du kan hente det, hvor er problemet så? Man tager en murerbalje eller et par spande og tager ud og henter det man skal bruge. Hvis du absolut skal have det i en pose, kan du da tage et par poser med og skovle det i.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-04-19 20:03

For nemhed. Gider ikke købe 2 murerbajler osv.

Spg gik på om nogen vidste om ærtesten sælges i sække

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-04-19 20:05

Findes det ikke må jeg bide i det sure æble og bevæge mig ned på stranden med en sigte

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-19 20:24

Her hvor jeg bor ville man nu bare knappe traileren på, køre i en af grusgravene - eller til en af vognmændene og så skovle 100 kg på traileren. Tog man en håndfuld bajere med kunne man gætte på det endda ikke engang kostede noget. Gad jeg slet ikke bøvle ringede jeg såmænd til min gode ven anlægsgartneren og så smed han en klat til mig, som jeg så nok var nødt til at give ham en skilling for, eller bytte med en anden gentjeneste. Skulle det partout være i en pose, købte jeg bare granitskærver.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 400 point
Dato : 01-04-19 20:28
Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 01-04-19 21:26

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-19 21:45

Findes det ikke må jeg bide i det sure æble og bevæge mig ned på stranden med en sigte

Det er faktisk meget ulovligt, med mindre det er hvad du bære i en legespand til børn.
Har selv fået en påtale af en Strandfoged, da jeg ville hente lidt sand (10 liters) med skaller til min Undulat.

Men alle kan jo brokke sig, over alt.