/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drev (F:)
Fra : Mosebaek
Vist : 296 gange
300 point
Dato : 30-03-19 20:54

Windows 10. (Lykkeligvis ej opdateret - kører ellers godt).
Undskyld, ved godt jeg har et andet spørgsmål kørende, men den er ikke afklaret endnu.

Når jeg monterer et USB stik i pc`en, er den begyndt at vise dobbelt drev F:. Altså drevet vises to steder i Stifinder. Hvorfor ?? Det sker at det hele "fryser". Er det fordi pc`en læser indholdet to gange fra USB`en ?? Hvordan får jeg fjernet den ene "drev" ??

Jeg har læst dette:
Citat
Klik på luppen nede til venstre skriv > regedit OK
Højreklik på oppe på Regedit og vælg kør som administrator
Klik JA til at ændre..........
Find dette og fold mapperne ud en ad gangen.
(gør evt venstre rude større ved at trække i kanten mellem venstre og højre rude)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\DelegateFolders
DelegateFolders ligger nederst i det der lige er udfoldet
slet så denne fil
{F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83}

Men er det klogt at gøre ?? Er altid bange for indgreb, jeg ikke har forstand på.
Ellers andre forslag.

M.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 310 point
Dato : 30-03-19 21:53

Jeg lever fint med at drevbogstavet vises 2 gange.

Jeg klikker altid på det nederste, som er "længst til venstre".

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-03-19 23:46

Det er bare en genvej du ser, den indlæser kun det ene drev...
Det har ikke noget med frysningen at gøre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-19 00:11

Tak for svar....så er jeg straks mere roligt. Frys sker også kun, hvis jeg åbner LibreOffice fra Stifinder. Og ikke hver gang.

Det giver bare anledning til en stille undren. Men, det kom af sig selv, så måske det forsvinder af sig selv.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 31-03-19 09:56

Er du sikker på at disken ikke hedder F (F:) eller omvendt.
Til tider? når jeg har genoprettet en Partition hedder de som F eller (F) ? dog har kun oplevet det problem ved System disken? som Pludselig hedder C (C:)
Og i de tilfælde kan der gå total kuk i at finde filer osv
Hvis du du ser disken hedder det samme, så klik på drevet og omdøb eller slet (C:)
ALTSÅ uden parantes.
Det kommer som regel når PC misforstår et eller andet.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-19 13:43

Tak for svaret Bille1948. Og tak til alle, der har svaret.

Når jeg finder alle svarene lige nyttige, vælger jeg efter princippet "først til mølle...."

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-03-19 13:58

Tak for point

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-03-19 17:46

Det er en fejl i Windows som er blevet løst med de seneste opdateringer. Men hvis du ikke ønsker at opdatere så kan du finde en løsning på hvordan du afhjælper problemet her:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013770