/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mp3 på cd konverteres på pc?
Fra : ingelein
Vist : 197 gange
50 point
Dato : 19-03-19 19:43

Hej
Jeg har fået nogle mp3 lydbøger på Cd i julegave. Giveren ved ikke at min afspiller kun kan afspille CD. Kan jeg konvertere disse lydbøger på min pc og downloade til min Go gear Ariaz afspiller, som kan afspille mp3?
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-03-19 03:57

måske det ville hjælpe, hvis du skrev hvad dine lydbogs filer heder til 'efternavn', efter lydbogsfil.endelses navn

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-03-19 19:27

Det ville sikkert hjælpe, men udenpå coveret står der kun at det er en MP3 lydbog. For at finde ud af, hvad filerne hedder til efternavn, skal jeg jo kunne læse dem............og det er det mit spørgsmål går ud på.

Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-19 20:00

Hvis det er mp3 lydbøger, og din afspiller kan afspille mp3, er der vel ikke andet at gøre end at afprøve det?

Har iøvrigt aldrig hørt om den nævnte afspiller.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-03-19 22:48

Min philips afspiller er i smartphone format og kan afspille alle gængse mp3 filer inklusive download fra E-reolen. Mit spørgsmål som jeg ønsker bevaret: Kan jeg konvertere disse lydbøger på min pc og downloade til min Go gear Ariaz afspiller, som kan afspille mp3?
Ngelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-19 23:25

Du kan vel sætte din CD i dit CD drev, og tilslutte din smartphone via USB til din PC, og så - via Stifinder kopiere filerne fra CD til smartphone.

Mere kompliceret behøver det vel ikke at være.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-03-19 05:20

Citat
Det ville sikkert hjælpe, men udenpå coveret står der kun at det er en MP3 lydbog. For at finde ud af, hvad filerne hedder til efternavn, skal jeg jo kunne læse dem............og det er det mit spørgsmål går ud på.

Nu er det ret sværtat finde en måde at konvertere på, når man ikke ved hvilket format filerne er i?

Prøv at sætte skiven i et drev på en PC, åbn Stifinder og se hvad den viser!
Måske skal du unde Vis, i menuen, vælge 'Vis filtypenavn på filer'.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-03-19 14:52

Dette konverter næsten alt
https://format-factory.en.softonic.com/?ex=DSK-1262.10

Kan du afspille lydbøgerne på din pc? som du jo skriver er i formatet MP3.

Lydbøger og andre CD/DVD har det med at være DRM beskyttet og kræver et program der kan klare den slags.

At få dem over på en anden afspiller kan gøres med et kabel/Bluetooth eller WiFi eller via en mail adresse.

Ellers forstår jeg ikke dit problem.