/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom Lenovo
Fra : Pytten1510
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 01-03-19 19:50

Hej
Jeg har en bærbar Lenovo Z710.
Den er lige blevet nulstillet men er stadig meget langsom når den skal starte op.
Windows ligger på SSD hd, så den burde starte hurtigere.
Den har ca 4 år på bagen, men fejler absolut intet. Den har kun været brugt til
lidt små spil, surfing på nettet og mail.
Kan den langsommelige process skyldes at hardwaren ikke er opdateret med
de sidste opdateringer ? Og i så fald, hvilket program er så bedst til at få den til
at downloade og installere det ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 01-03-19 21:28

Hvilket styresydtem bruger du?
Nulstillet? En helt ny installation af styresystemet?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-03-19 21:54

En SSD disk er ikke hurtigere end dit bundkort er tid om at finde disken

Er det en Sata 1 - 2 eller 3 disk der sidder i den?
Og hvad kan din pc klare?

Og jo, en SSD disk kan godt have fejl (Ram også), men det finder du først ud af når maskinen går totalt i sort.
Gamle mekaniske diske kommer altid med såkaldte hardware fejl, før de går af H til, det gør SSSD ikke.

Har du nulstillet Bios på pc?

Mit gæt kunne bære manglende skærmdriver, alt andet vil du før eller senere få at vide mangler.

Et gammelt Antivirus program kunne også forklare det.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 01-03-19 22:24

Måske jeg har formuleret mig forkert. Maskinen er gendannet til fabriks...
Alle programmer og filer slettet, som den ikke er “født” med.
Jeg har ikke været i bios (det tør jeg ikke)
Den kører win 10

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-03-19 01:31

Med en ssd og Windows 10 nyinstalleret bør opstartstiden ligge et sted mellem 30 til 40 sekunder Fr tryk på tændknappen og indtil skrivebordet er fremme.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-03-19 01:35
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-03-19 06:59

Kig i Kontrolpanel --> Enhedshåndtering, og se om der mangler drivere.
De er markeret med udråbstegn - ! - Højreklik, og vælg Opdater driver, hvis du finder nogle.

Åbn Kontrolpanel ved tast på Windows tast + r, og skriv --> control panel

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-03-19 14:45

Det ser ikke ud til at der mangler opdateringer.
Jeg må bare være tålmodig.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-03-19 14:46

Jeg er ikke sikker på hvem jeg skal tildele point ?
For vil lukke tråden her

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-19 15:41

Hvad er opstartstiden fra tryk på tænd knappen og til den skrivebordet er klar.

Lige et par forslag:
Download Iobit Advanced SystemCare Free, og kør den med flueben i følgende:
Opstartsoptimering, Ryd Privatlivsoplysninger, Fjern Skrammelfiler, Ret Genveje, Rensning af Registreringsdatabasen, Internet Boost, Systemoptimering, Defragmenter Registreringsdatabasen, Diskoptimering.

Link til download: https://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3001-2086_4-10407614.html?part=dl-

Driveropdateringer kan gøres med IObit Driver Booster Free:
https://www.iobit.com/downloadcenter.php?product=dk-driver-booster-free

Forskellen på Free versionen og Pro versionen er at proversionen kan opdatere automatisk, med Free versionen skal du opdatere manuel.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-03-19 19:10

Tak for svaret Brassovitski.