/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Poler pasta
Fra : abbaba
Vist : 248 gange
100 point
Dato : 27-02-19 23:32

Købte dette sæt i dag, og ikke om jeg kan få pudsemidlet over på rondellerne.

https://www.biltema.dk/varktoj/poleringstilbehor/polersat/polersat-5-dele-2000028423

De er hårde som beton.
Har givet dem vand, men det vil de ikke suge.
Kører jeg rondellerne på dem, flosser de.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-19 05:58

Poler pastaen skal påføres skiven når den roterer for fuld skrue
Og der skal ikke vand på!!

Hvis du står i et meget koldt værksted, så tag pasta blokkene indenfor, så bliver de lidt blødere inde i varmen, og lettere at påføre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-19 10:48

Der skal kun meget lidt på . Du skal dårligt kunne se det.

Når stiften kører mod skiven , bliver berøringsstedet varmt så pastaen bliver blød, eller smelter. Men kun i berøringspunktet.

Det er lidt tvivlsomt, om der er fordel ved at polere aluminium. Det er kun holdbart i luft fordi der på overfladen dannes en tynd beskyttende hinde af aluminiumsoxid. Den er der ingen fordel ved at få væk.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-02-19 13:46

Jeg bruger altid Alaska Lakforsegler, - glans et helt år m.m.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-02-19 13:47

Jeg bruger altid Alaska Lakforsegler, glans hele året.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 28-02-19 14:41

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar