/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flette mails i Word, sende i Outlook
Fra : kepe2000
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 24-02-19 17:31

Hej!

Jeg håber, der er én der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg vil gerne flette en del breve i Word med adresseliste i Excel og afsende disse som e-mail gennem Outlook.

I Outlook har jeg adgang til flere funktionspostkasser (e-mailadresser) ud overe min egen personlige mailadresse, fx. kundeservice@xxx.dk, klager@xxx.dk mv.

Hvordan får jeg fletningen af e-mails til at vælge en af de funktionspostkassers e-mailadresse at sende ud fra i stedet for min egen, når jeg fletter disse e-mails.

Jeg synes ikke, jeg kan indstille afsender e-mail nogen steder i Word, hvor jeg fletter e-mails fra.

Jeg benytter Office 2010. (Jeg har dog også adgang til Office 2016, hvis dette skulle gøre en forskel)

Er der nogen, der ved, hvordan jeg ændrer denne afsender e-mailadresse ved brevfletning?

NB! Jeg har adgang til at sende fra disse funktionspostkasser, når jeg opretter enkeltstående e-mails i Outlook. Her kan jeg i rullegardin vælger hvilken "fra-mailadresse", jeg ønsker at sende beskeden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-19 18:07

Jeg har haft et lignende problem. Løsningen var at lave en ekstra Uotlook profil, hvor kun de postkasse der skal sendes fra er oprettet. Det var ikke muligt i word at vælge outlook afsender adresse.

Altså en brugerprofil i Outlook (din nuværende), hvor du har dine nuværende forskellige postkasser.

En ny brugerprofil hvor den postkasse du vil sende fra er den eneste postkasse. log på den nye outlook profil, lav fletning osv. i word og send via outlook, så burde det fungere.

Dette bevirker så desværre at hver gang du starter Outlook vil du blive spurgt hvilken profil du vil logge på.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-19 18:07

PS. løsning jeg tidligere skitserede var i Office 2016.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 24-02-19 18:15

@Brassoviski
Den løsning er desværre ikke mulig, da det er på min arbejdsplads, jeg skal lave dette - og den løsning er jeg sikker på, ikke vil blive godkendt. Jeg kan ikke have flere forskellige brugerprofiler alene til Office.

Jeg vil afvente og se, om der skulle være andre, der har andre løsningsforslag, som ikke kræver flere profiler. Har læst om et program, man kan installere, som skulle kunne løse problemet, men jeg vil allerhelst se, om det ikke kan løses uden softwareinstallation, da det skal igennem IT-sikkerhed først.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-19 18:56

Det var også på arbejde jeg havde problemet, og det var vores IT afdeling der fandt løsningen. Du skal ikke have forskellige profiler til Office, men kun til Outlook. Og jeg forstår ikke helt at du rejser problemet her på Kandu, når det er på arbejde du har problemet, så lad dog jeres IT-support løse opgaven.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 24-02-19 20:30

Det er jo ikke sikkert vores IT-afdeling synes problemet er lige så stort som jeg gør - og de prioriterer formentlig deres henvendelser, som jeg også gør på mine opgaver. Så kunne jeg nu finde hjælpen og løsningen her, så var det jo sket ikke en opgave for vores IT afdeling.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-19 22:53

Så er der jo kun tilbage at håbe på en anden løsning, når du nu mener jeres IT ikke kan/vil løse opgaven. Jeg tror bare ikke der findes en anden løsning, da jeg/firmates IT i forbindelse med en lignede opgave kom frem til at eneste mulighed var at oprette en ekstra profil. Inde da var forskellige løsninger prøvet, men de i Word genrerede mails blev altid sendt fra min standard postkasse, også selv om jeg var sat op til at kunne sende fra de øvrige fællespostkasser jeg havde adgang til.
Selv om jeg stod inde på en af de andre postkasser før at E-mailen/brevet blev genereret, blev afsender altid min standard postkasse.
Jeg/vi havde det samme problem da jeg skulle sende fra en "No Replay" postadresse.
Men held og lykke med en løsning, jeg vil da spændt følge denne tråd, om der kommer en brugbar løsning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-02-19 23:08

Du mener "no reply" og ikke "no replay"

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-02-19 07:25

Nu bruger jeg godt nok stadig windows 7, men mon ikke fremgangsmåden er den samme.
Opret et kartotek i Word ved at flytte navne og adresse fra Exel. Gå op i Funktioner og vælg Breve og Forsendelser -->Brevfletning og følg brugsanvisningen der fra.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-02-19 09:52
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-02-19 11:39

Citat
Du mener "no reply" og ikke "no replay"
Nemlig

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-02-19 11:41

Kattekismus
Citat
https://www.repairwin.com/how-to-change-account-for-mail-merge-outlook-2007-2010-2013/
Det ser ud til at være den rigtige fremgangsmåde.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-02-19 12:30

Du kan sagtens selv lave de ekstra Outlook profiler så du vil bruge til dit brev fletning.
Hvis du skriver "Outlook /profiles" i kør så kan du oprette en ny Outlook profil.

For at få en profil med den mail adresse du vil bruge skal du bare skrive den og så din egen kode, så du bruger til Windows. Når du har adgang til den som "Send as" eller "Full access" så bliver profilen oprettet med den mail.

I og med dine ekstra mail adresser/mailboxe ikke ligger på computeren i anden profil vil Outlook ikke spørge dig hvilken du vil bruge, da den kun kan se den ene profil.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-02-19 12:33

Citat
Kattekismus

Citat
https://www.repairwin.com/how-to-change-account-for-mail-merge-outlook-2007-2010-2013/
Det ser ud til at være den rigtige fremgangsmåde.

Brassovitski den vil kun virker hvis spørger har du ekstra mailbox oprettet direkte i Outlook, hvis de bliver sendt ud fra deres Exchange server så kan Outlook ikke se andre kontoer end den ene, som er hans egen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-19 15:37

Hva' så kepe2000?

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 26-02-19 20:14

Jeg kan desværre kun se min egen personlige mailboks i oversigten. De funktionspostkasser, som jeg har adgang til er lagt ind på anvende vis, og fremkommer desværre ikke i oversigten, så jeg her kan vælge default mailadresse, som vejledningen viser. Desværre.

Jeg har efterfølgende kontaktet Office support, som også bekræfter, at det ikke kan lade sig gøre, med den opsætning vi benytter på min arbejdsplads.

ØV.....

Jeg ved faktisk ikke hvem af jer, jeg skal give point, jeg jeg ikke har fået løst MIT problem, men jeres løsning kan måske bruges af andre.

Hvad er praksis i sådanne situationer? - hvordan afslutter jeg tråden korrekt og retfærdigt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-02-19 21:17

Nu kender jeg ikke din præcise opsætning i Outlook. Men gør du som jeg har skrevet
Citat
Dato : 25-02-19 12:30

Så vil du få en ekstra Outlook profil som du vil kunne vælge. Har du prøvet det?

Hvis du i Outlook går ind i "Filer->Kontoindstillinger->Kontoindstillinger..., ser du så en linje? Hvis du kun ser en så er dine funktionspostkasser tildelt via Exchange Management Console og så er vi så tilbage til det jeg skrev.
Citat
Dato : 25-02-19 12:30

Hvis du gør som jeg skrev så vil du kunne se to Outlook profiler og så vil du med brev fletning kunne vælge hvilken profil du vil bruge.

Det er dumt at lukke spørgsmålet når du ikke har prøvet alle forslag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-02-19 21:22

Lad være med at annullere, men giv point til det svar du synes bedst om.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-03-19 13:52

Hvad er status?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-19 15:54

Hallooooo?