/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvem har billigste bredbånd?
Fra : vagn2901
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 22-02-19 12:40

Er mobil bredbånd bedre end fast bredbånd?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-02-19 12:45

Nej det er klart det kablede der er mest stabilt...

med hensyn til prisen slår 6 mdr. gratis vist alle andre af banen...

VELKOMMEN TIL EWII. SNART HAR DU STABILT OG LYNHURTIGT FIBERBREDBÅND
Vi er glade for at kunne byde dig velkommen som kunde hos EWII.
Vedhæftet denne mail finder du din ordrebekræftelse.
I ordrebekræftelsen finder du en oversigt over dine bestilte produkter samt hvornår vi leverer dine produkter.
For aftalen gælder de vedhæftede abonnementsvilkår for privatkunder.
Dine 6 måneders gratis internet, træder først i kraft den dag din fiberforbindelse bliver aktiv.
Prisen på din forbindelse vil efter de første 6 måneder gå tilbage til normalprisen. Yderligere information kan findes på ewii.com
Ifbm. installation af din bestilling vil EWII bredbånd, ved et forgæves teknikerbesøg på adressen, opkræve en betaling på 500 kr.
Vidste du, at vores strøm også er uden binding?
Har du ikke allerede el fra EWII, kan du få vores strøm uden binding. Se vores el-produkter og læs mere om vores klimavenlig strøm her
Få nyheder og gode tilbud fra EWII
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og hold dig opdateret med nyheder, viden, konkurrencer, gode tilbud og andre fordele fra EWII.
Tilmeld dig her
Du er altid meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp. Ring til os på 70 55 55 55 eller send os en e-mail på ewii@ewii.com
Med venlig hilsen
EWII Bredbånd

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-19 12:52
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-02-19 13:34

Om mobilt eller fast bredbånd er bedst kommer fuldstændigt an på hvad man skal bruge den til. Hvis det er hastighed og stabilitet man ønsker så er fastnet klart at foretrække. Jeg har 100Mb/s og ubegrænset up og download. Og hvis jeg ønskede det kunne jeg få 500Mb/s. Ok, det er ikke alle der kan få fibernet, men flere steder kan man også få pæne hastigheder med kobberforbindelser.

På mobilt bredbånd kan man så vidt jeg ved ikke få ubegrænset up og download, her får man enten stærkt nedsat hastighed eller skal betale ekstra når man har nået et vist antal Mb eller MB.

Kvaliteten og hastigheden på mobilt bredbånd afhænger både af hvor langt man er til en mast som bruges af ens udbyder til data (behøver ikke at være de samme master som bruges til telefoni) og hvor mange brugere der sender/modtager data samtidigt på denne mast.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-19 18:32

Det afhænger helt af de lokale forhold, og hvem udbyderen er.
formit vedkommende har jeg gennem årene haft uendelig meget smadder med adsl via kobberkabler , selv med forskellige udbydere.
Hastigheden faldt med tiden og var sjældent over 1/3 af hvad man lovede.

Nu er jeg gået over til data via mobilnet . Hastigheden varierer noget med er altid mindts 10 gange så høj, som med kobberet. Så er det tilmed billigere, og stabilt.

Jeg kan anbefale 3 eller deres billigselskab "oister". De bruger samme net og teknik.
Afregningen er altid korrekt. Man kan komme i kontakt med dem. Afog tilmelding er nemt.

Med TDC /You see er det lige modsat. Et væld af uforståelige og forkerte regninger .

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 22-04-19 11:46

Tak for svaret transor.