/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Lineal, markering eller andet på skærmen
Fra : ingelein
Vist : 183 gange
100 point
Dato : 20-02-19 16:33

Hej

Jeg har nogle strikmønstre af kompliceret art, som jeg gerne vil have foran mig på min skærm. Jeg har et fint DesignaKnit Program, som kan de fleste ting, men netop det her kan den ikke:

I stedet for at printe ud på papir og strege hver strikket række ud, vil jeg gerne se mit mønster på skærmen og have en lineal eller andet hjælperedskab, hvormed jeg kan strege ud - eller understrege den linie jeg er ved at strikke.

Jeg har kigget på sådan noget som Desktop ruler og andet, men de fleste er linealer til at måle med. Jeg vil bare gerne have en "markeringspen" eller linie.

Ingeborg

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 20-02-19 17:09

Jeg har intet forstand på dette... Men en bekendt, der er proff pianist, bemærkede jeg en dag at han havde noderne på på en tablets, for en sikkerheds skyld.. Og de flyttede sig selv med musikken... Ikke noget med at blader og vende noder... Det kunne godt ligne det du søger...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-02-19 17:17

Tak for svaret. Det lyder dyrere end det jeg søger. Jeg har tidligere haft et program, der ligesom lagde en lineal hen over skærmen - og som man kunne flytte op og ned.
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-02-19 14:39
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-02-19 05:16

Hvis du på en eller anden måde kan lave din 'opskrift' om til et Word dokument, så har du mulighed for at bruge funktionen 'Tekstfremhævningsfarve', hvor man kan 'strege' hver læst linje med en valgt farve. Ligesom man bruger en 'håndholdt' gul fremhævnings tusch

Ligger under Startside på Words menu foroven.