/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Windows Home fejl:"Insufficient memory"?
Fra : boyelauritzen
Vist : 210 gange
100 point
Dato : 07-02-19 11:41

Ønsker at kopier - hvad der stadig kan læses - til en ny backup disk Seagate Maxtor M3.

Hard disken er forsøgt kopieret med DOS Promt: C:Windows/System32/CMD.EXE
xcopy F:*.* /c /s /J /y (Help xcopy)

Efter at have kopieret 29.196 filer (83.8 GB) af … NB.
med Windows 10 Home ver. 1803
Fik fejl: "Insufficient memory" ?
- upåagtet jeg har 447 GByte ledigt plads på C: Drev.
- upåagtet ”skraldespand” facilitet er slået fra – og er tom.
- …
NB: Stifinderen skriver i egenskaber der er kopieret 29.670 filer (84.0 GB) men der er langt flere læsbare filer i gamle backup!

Sidste fil der blev kopieret ok var P117082 fra d. 2012-12-03
Backup er standset, hvor der mangler at blive kopieret ½ af filerne.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-02-19 11:54

Jeg går ud fra at du mener Windows 10 Home.

Prøv at kopiere med ROBOCOPY. Den har flere muligheder, du kan se dem ved at skrive robocopy /? i dosboksen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-19 13:36

Programmet Aomei kan lave back af hele harddisken og lægge det over på en ekstern harddisk.
Det er gratis og kan køre direkte i windows eller på en CD.
Spørg hvis du vil have hjælp til at bruge programmet.

Hvis du bare flytter noget over på een gang skal det hele kunne ligge i memory, under flytningen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-02-19 13:52

Citat
Hvis du bare flytter noget over på een gang skal det hele kunne ligge i memory, under flytningen.

Det er ikke helt rigtigt Eyvind. Jeg har selv kopieret 6 - 8 TB data mellem et par diske under Windows 10 med 8 GB RAM. Dette forløb uden problemer - når man lige ser bort fra at det tog et par døgn.

Robocopy som jeg foreslår bliver foresten anbefalet af Microsoft når kopieringen skal foregå stabilt. Det er bl.a. også den de bruger i anvisningen af hvordan man fjerner den lille 100 MB systempartition.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-19 19:51

Ok - det er da altid rart, at lære lidt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-02-19 18:16
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 08-02-19 20:56

Tak for svar.

Fejl: "Insufficient memory" var "misvisende" fejl tekst.

Hardware fejl på backup disk, fik xcopy F: *.* /c /s /J /y til at gå i udu på samme sted hver gang.

Jeg omgik problem ved at XCOPY foto's af flere gange: Xcopy F: HP*.* /c /s /J /y