/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk opstart cd ROM laves til usb?
Fra : return
Vist : 335 gange
500 point
Dato : 18-01-19 16:37

Hej

Hvis men f.eks har en cd ROM som starter automatisk op når den kommer i dvd drevet på ens pc ,men gerne vil have den kopieret over på en usb nøgle , så den kan starte automatisk op når man putter den i en computer - hvordan er det nu lige den skal laves sådan een

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-01-19 17:36
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-01-19 22:44

Det gælder IKKE alle andre programmer, du har fået leveret på CD.

For CDére gælder det udelukkende for MS har lavet en funktion i Windows, så indsættelsen af en CD kan aktivere en autorun.inf fil på CDén.

Det gælder - endnu ikke - USB sticks!

Måske for den - specielle - ovenfor omtalte.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-01-19 07:36
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-01-19 08:06

Jeg bruger det gratis program Etcher til den slags - https://www.balena.io/etcher/

Det skriver en .iso fil til bootbar USB

Rufus, også gratis, er en anden mulighed.
Og der er flere gode løsninger.
Læs dem hér --> https://www.makeuseof.com/tag/how-to-create-a-bootable-usb-drive-from-your-windows-cd/

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-19 09:54

Hvor bliver der skrevet om at lave et bootbar usb drev med Windows?

Spørger ønsker vist at lave alle former for filer bootbar.

I gamle dage kunne man vælge at filer automatisk blev afspillet/ åbnet, men tvivler på at man kan gøre det samme med exe/ autorun filer.

Så du skal helt sikkert bruge at script af en eller anden type.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 21-01-19 14:17

Tak for svaret abbaba.