/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PDF til word
Fra : kipumi
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 14-01-19 17:45

Jeg har 13 sider på en Pdf fil. Jeg skal bruge nogle afsnit hist og her, og vil gerne have det sat ind i word eller et andet program, hvor jeg kan rette/slette m.m. Jeg kan hverken rette eller kopierer eller andet. Hvordan gør jeg det. Gerne udførligt, da jeg ikke er nogen ørn endnu til pc

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-01-19 17:52

Du kan jo nemt og bekvemt konvertere din pdf fil til word via https://www.online-convert.com/

Du kan jo i reglen også kopiere teksten direkte fra pdf filen...

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-01-19 21:39

Poten: det er ikke nemt og bekvemt for mig, siden viser en masse muligheder - men jeg aner hverken hvordan jeg får min pdf fil derind eller hvilken af de mange muligheder, jeg skal gøre brug af

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-01-19 23:06

OK, jeg hører du har opgivet på forhånd - så må du jo tale med én i din omgangskreds der kan hjælpe dig...

Der er jo også IT-hjælpere i Ældre Sagen hvis du er medlem der.

Der var jo også den mulighed jeg skitserede:
Du kan jo i reglen også kopiere teksten direkte fra pdf filen...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-01-19 23:29

Har du ret til at redigere eller kopiere?
Hvilket program bruger du?

Mange PDF filer ligger som billeder, ikke ren tekst og skal gennem et OCR program før du får noget fornuftigt ud af det, samt de skal som regel udtrækkes af PDF filen før videre behandling.

Der findes programmer til det hele, bare lige med at finde et der virker til dit behov.

Selv har jeg brugt denne, siden jeg fandt den på en CD på Computer for alle.

https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-19 07:36

Send evt. PDF filen til mig, så får du den retur i Word format!
Skriv PB!

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 15-01-19 13:06

Dogvillestar: Tak for det flotte tilbud. Det blev jeg rigtig glad for. Jeg har løst det via et andet program . Men ingen af de ovennævnte.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 16-01-19 14:08

Du er en helt kipumi

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 17-01-19 02:03

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar