/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP pro win2_32.dll problem
Fra : jacobhej
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 01-07-03 09:07

hvorfor gør den det?

den er gået totalt grasat efter jeg har haft installeret messenger-plus og siger hver gang jeg starter op og derefter ca. hvert 10. min: "Procedureindgangspunktet WSCUpdateProvider blev ikke fundet i DDL-biblioteket WS2_32.dll" og "Procedureindgangspunktet getaddrinfo blev ikke fundet i DLL-biblioteket ws2_32.dll" den skifter overskrift hver 2 gang eller sådan noget.... jeg har kigget på de andre forums/ spørgsmål om præcis det samme men kan hverken finde winstart0001.exe eller nogle af de filer der er i overskrifterne............

hvad gør jeg???....???...???
min pc er 3 uger gammel så jeg håber ikke at skulle noget drastisk endnu... :)!!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-07-03 09:14

Hej jacobhej

Du henter bare dll filen her:

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ws2_32

og lægger den i c:\windows\system

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:17

uhmm hvordan får jeg lov til det? det giver mit system da ikke lov til....................................... hmmmmmmmmmmmmm...................

hmmmm
når jeg finder filen ligger den i "C:\windows\system32" kan det have betydning?

mvh Jacob

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:20

og er den fil ikke en gammel version??....... min er noget med 5.2600.1 eller sårn noget og den er 4.10.2222 ???????!!!!!!

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:21

og er den fil ikke en gammel version??....... min er noget med 5.2600.1 eller sårn noget og den er 4.10.2222 ???????!!!!!!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-07-03 09:23

Hej igen

Nej hvis den ligger i system32 er det helt ok. Det var mig der tog fejl

Okay så du skriver at filen allerede ligger på din computer ?

Der er e ting der slår mig "Meddelelsen WSCUpdateProvider blev ikke fundet" = systemet kan ikke opdateres. Det lyder næsten som om det er en "ikke betalt" version.
Hvis det ikke er en købt XP, så kan den ikke opdateres.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:28

jeg har registreret aktiveret osv. og den her windiws fulgte med min dell-pc så..... og det har virket fint lige indtil jeg har installeret messengerplus, det var først derefter fejlen begyndte at komme!! så... og jeg har haft opdateret, og den kørte perfekt indtil jeg lige skulle prøve et nyt messenger... så, uhmm? hvad er der gået galt? den blokerer når jeg åbner pcen og hvert 10. minut

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-07-03 09:42

Har du antivirus og spywarescannere installeret? Kan i værste fald være ICQ Page Bomb / Remote Flooder som bl.a. går efter den fil. Tag en onlinescanning for spyware med Spywarefri's onlinescanner som du finder stien til på forsiden af spywarefri.dk. (cirka midt på siden) Har du brugt KaZaa? Det er jo lovligt at bruge programmet, så du bliver lige nødt til at svare. Se iøvrigt lige her http://www.pestpatrol.com/PestInfo/I/ICQPageBomb.asp

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:49

ja, ok fair nok... men fat d nu d er fra et eller andet lort der hedder messengerplus...................................................................... uhmm jeg har selv mcaffee eller hvorn d nu staves og jeg scanner nu.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-07-03 09:54

Har du firewall eller andet på din linie ?
Filen ws2_32.dll, har med winsocket at gøre. Så det kunne tyde på enten en firewall der spærer nogle porte, eller noget snavs, som als skriver, der benytter disse socks.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:56

jeg er ikke bage nogen firewall men jeg aner ikke noget om det der "gateway-værk" osv. og hva' er winsocket? :) hehe

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 09:56

hold da kæft hvor jeg staver af lort

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-07-03 10:09

Winsocket er en netværksprotokol som tcp/ip. Den benyttes i stor udstrækning til chathalløj ala mirc og sikkert også messenger. Øv det er ligså svært at finde rundt på microsofts side som det er at finde rundt på TDC's

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-07-03 10:30
Kommentar
Fra : als

Dato : 01-07-03 10:38

godt nok du scanner med McAffee men tag også lige en scan for spy her:
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
og kom tilbage og fortæl hvad den sagde.
Det med Kazaa behøver du så ikke svare på for det giver den onlinescanner dig.

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 22:22

ok jeg tror "bare" jeg formaterer hele lortet........

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 22:23

uhmm den fandt bare noget download-ad ting men ellers intet.. og det hjælpr ik :(

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-07-03 23:05

Hej igen jacobhej

Jeg kan desværre ikke finde noget hos Microsoft, så det er svært at hjælpe dig

Det bedste jeg kan diske op med er at det drejer sig om dine porte. Som jeg tolker fejlmeddelelsen finder den ikke den instruktion (WSCUpdateProvider) i dll'en som er nødvendig for at den kan ringe op og aktivere.

Ups, jeg sagde det jo selv. Har du husket at opdatere din winXP til servicepack 1 !!! Det er muligt din dll er for gammel og instruktionen WSCUpdateProvider først kommer til med servicepack 1.

Prøv at opdatere den først.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : jacobhej

Dato : 01-07-03 23:19

sry har prøvet og nu har jeg besluttet at formatere.......... du får sq pointene som tak..... for tålnmodigheden